Astronarium nr 18 o odległościach we Wszechświecie

Dzisiaj sobota, czyli pora na premierę nowego odcinka programu telewizyjnego „Astronarium”, produkowanego przez Polskie Towarzystwo Astronomiczne (PTA) oraz Telewizję Polską. Odcinek będzie poświęcony zagadnieniu wyznaczania odległości w kosmosie. W szczególności będzie okazja poznać dwa najnowsze projekty badawcze związane z tym tematem, w których biorą udział polscy astronomowie.

W sobotę 23 stycznia 2016 r. o godz. 17.00 w TVP 3 będzie można obejrzeć premierowy odcinek nr 18 z cyklu „Astronarium”. Powtórką po północy, a potem w środę..

Odcinek zacznie się od tajemniczej wyprawy kapitana Cooka na Tahiti. Co takiego chciał zbadać żeglarz i naukowiec oraz jaki ma to związek ze współczesną astronomią? Opowie o tym prof. Józef Smak, autor książki „Nowe opowiadania starego astronoma”, wydanej przez PTA. W dalszej części programu polscy naukowcy z projektów Gaia oraz Araucaria pokażą w jaki sposób współcześni astronomowie mierzą odległości do gwiazd i galaktyk.

„Astronarium” opowiada o tajemnicach Wszechświat i polskich naukowcach, którzy je badają. Premiery kolejnych odcinków są co dwa tygodnie na ogólnopolskiej antenie TVP 3, czyli w paśmie wspólnym regionalnych kanałów Telewizji Polskiej (TVP Warszawa, TVP Bydgoszcz, itd. w zależności od regionu Polski).