Astronarium nr 22 o planetach pozasłonecznych

Już jutro (sobota) o godz. 17.00 w TVP 3 nowy odcinek "Astronarium". Będzie to pierwszy odcinek sezonu trzeciego. O badaniach planet pozasłonecznych opowiedzą polscy astronomowie odnoszący sukcesy w kilku różnych projektach poszukiwań planet wokół innych gwiazd.

Można powiedzieć, że odkrycia i badania planet należą do polskich specjalności w astronomii. W "Astronarium" nr 22 przedstawione zostaną trzy projekty badawcze: OGLE, Pensylwańsko-Toruński Projekt Poszukiwań Planet (PTPS) oraz projekt Solaris. Każdy z nich stosuje inną metodę odkrywania planet i odnajduje planety z nieco innych kategorii. Na przykład Solaris skupia się na planetach w układach podwójnych, a PTPS na planetach wokół czerwonych olbrzymów.

W programie o swoich badaniach planet opowiedzą: prof. Maciej Konacki, prof. Andrzej Niedzielski, prof. Igor Soszyński oraz prof. Aleksander Wolszczan.

Odcinek nr 22 rozpoczyna trzecią serię cyklu "Astronarium", która będzie liczyć 13 odcinków emitowanych co dwa tygodnie do końca roku (z przerwą w wakacje, kiedy to będą pokazywane powtórki). Najbliższy odcinek w sobotę o godz. 17.00 na antenie TVP 3, czyli w paśmie wspólnych wszystkich kanałów regionalnych Telewizji Polskiej.

Poprzednie odcinki pierwszej i drugiej serii programu można oglądać w bardzo dobrej rozdzielczości na oficjalnym kanale na YouTube.

Poprzedni odcinek "Astronarium" dotyczący planet wokół pulsara.