Astronarium nr 36 o planecie Proxima b i układzie TRAPPIST-1

Odkrycia planet pozasłonecznych typu ziemskiego, znajdujących się "tuż za rogiem" - jednej okrążającej najbliższą względem Słońca gwiazdę (Proximę Centauri) oraz siedmiu w systemie TRAPPIST-1 - to bez wątpienia jedne z największych sensacji w badaniach astronomicznych w ciągu ostatniego roku. Najnowszy odcinek "Astronarium" opowie o tych odkryciach.

Premiera "Astronarium" nr 36 w całej Polsce w środę w TVP 3 o godz. 15:35, powtórka o 00:50 i 6:35, a potem na YouTube.

W programie będzie m.in. rozmowa z dr hab. Marcinem Kiragą (Obserwatorium Astronomiczne UW), polskim naukowcem, który ma udział w odkryciu Proximy b. W odcinku wystąpi też dr Elżbieta Kuligowska (Obserwatorium Astronomiczne UJ), którą znacie z działalności w portalu Uranii. Temat przybliżą także dwaj młodzi naukowcy z Centrum Astronomii UMK: dr Gracjan Maciejewski i dr Cezary Migaszewski.

„Astronarium” to seria popularnonaukowych programów o astronomii i kosmosie realizowanych we współpracy Polskiego Towarzystwa Astronomicznego i Telewizji Polskiej, przy wsparciu finansowym od Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Partnerem medialnym programu jest czasopismo i portal „Urania – Postępy Astronomii”. Zdjęcia realizowane są przez ekipę telewizyjną z TVP 3 Bydgoszcz.

Zwiastun "Astronarium" nr 36