Astronarium nr 63 o prawie kosmicznym

Astronarium nr 63

Już dzisiaj premiera nowego odcinka astronomicznego cyklu „Astronarium”. Tym razem tematem będzie prawo kosmiczne. Czy można kupić działkę na Księżycu? Do kogo należy kosmos? A do kogo meteoryty? Oglądajcie w TVP 3 o godz. 17:00 i 20:30, a potem na YouTube.

Czy zastanawialiście się kiedyś do kogo należy kosmos? W „Astronarium” porozmawiamy ze specjalistami od tego typu zagadnień, którzy wytłumaczą, co traktaty międzynarodowe mówią na ten temat. Będzie też o górnictwie kosmicznym (kto może wydobywać surowce z Księżyca lub planetoid) oraz o nieco bardziej "przyziemnej" sprawie, czyli do kogo należy meteoryt znaleziony w ogródku.

Wystąpią prof. Małgorzata Polkowska z Akademii Sztuki Wojennej w Warszawie, mgr Mariusz Kłoda z Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, mec. Hanna Tylutka z Polskiej Agencji Kosmicznej oraz prof. Tadeusz Przylibski – prezes Polskiego Towarzystwa Meteorytowego.

„Astronarium” to seria popularnonaukowych programów o astronomii i kosmosie realizowanych we współpracy Polskiego Towarzystwa Astronomicznego i Telewizji Polskiej, przy wsparciu finansowym od Ministerstwa Edukacji i Nauki. Partnerem medialnym programu jest czasopismo i portal „Urania – Postępy Astronomii”. Zdjęcia realizowane są przez ekipę telewizyjną z TVP 3 Bydgoszcz.