Astronarium nr 68 o Międzynarodowej Unii Astronomicznej

Astronarium nr 68

Międzynarodowa Unia Astronomiczna (IAU) zrzesza kilkanaście tysięcy astronomów z całego świata. Co to za organizacja i jakie są jej zadania? Dowiecie się w najnowszym odcinku „Astronarium”. Ogólnopolska premiera już dzisiaj o godz. 17:00 i 20:30 w TVP 3, a potem na YouTube.

Dlaczego astronomowie z różnych krajów postanowili działać wspólnie? Kto ma prawo do nazywania gwiazd i obiektów na niebie? Co ciekawego jest szykowane na przyszły rok – na stulecie IAU? Te i inne ciekawe tematy znajdą się w odcinku „Astronarium” poświęconym organizacji skupiającej astronomów.

„Astronarium” to seria popularnonaukowych programów telewizyjnych o astronomii i kosmosie. Prezentuje zagadki Wszechświata i naukowców, którzy je badają. Kamery programu odwiedzają różne instytuty naukowe w Polsce i poza granicami naszego kraju i pokazują najnowszą wiedzę o Wszechświecie, jaką dysponują współcześni astronomowie i fizycy.

Producentami programu są Polskie Towarzystwo Astronomiczne (PTA) oraz Telewizja Polska (TVP), a partnerem medialnym czasopismo i portal „Urania – Postępy Astronomii”. Dofinansowanie produkcji zapewnia Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.