Film Tomasza Bagińskiego promuje misję kosmiczną Rosetta

Plakat filmu Ambition promującego misję Rosetta
Krótkometrażowy film przygotowany przez polskie studio Platige Image i Tomasza Bagińskiego promuje lądowanie na komecie w misji kosmicznej Rosetta. Od dzisiaj Europejska Agencja Kosmiczna (ESA) umieściła go jako główny element swojej witryny internetowej

O wyborze polskiego studia jako wykonawcy filmu reklamowego misji Rosetta była wiadomo już od jakiegoś czasu. W mediach ogólnych informacja ta pojawiła się pod koniec października. Natomiast od 7 listopada po wejściu na witrynę internetową ESA (www.esa.int) internautom najpierw odtwarza się właśnie film Bagińskiego, a dopiero potem przechodzimy do zawartości witryny.

Film nosi tytuł "Ambition" ("Ambicja"). Akcja rozgrywa się w odległej przyszłości. Produkcja przedstawia misję Rosetta jako najambitniejszą z misji kosmicznych, będącą wydarzeniem, które pozwoliło później na jeszcze ambitniejsze osiągnięcia. Film charakteryzują świetne efekty specjalne - znak rozpoznawczy Tomasza Bagińskiego i studia Platige Image. W fabule występuje dwoje aktorów: Aidan Gillen (jako mistrz), znany m.in. z serialu „Gra o tron” oraz Aisling Franciosi (jako uczennica)

Oprócz witryny ESA, film można także obejrzeć na dedykowanej stronie internetowej www.ambitionfilm.com oraz w serwisach społecznościowych, takich jak np. YouTube, gdzie 7.11.2014 r. zanotował już ponad 600 tysięcy wyświetleń.

Film pt.  "Ambition" promujący misję kosmiczną Rosetta. Źródło: ESA/Platige Image.

Wersją językową filmu jest angielski. W wersji oficjalnej dostępna jest opcja włączenia polskich napisów. Za zgodą ESA powstał też polski dubbing, nagrany przez troje miłośników badań Kosmosu (Małgorzata Radomska - lektorka, TVSM Grudziądz, Sebastian Soberski - lektor, Planetarium w Grudziądzu oraz Tomasz Syzdół - nagranie i montaż, TVSM Grudziądz). Nieoficjalną wersję z polskim dubbingiem można obejrzeć tutaj.

Sonda Rosetta znajduje się obecnie bardzo blisko komety 67P/Churyumov–Gerasimenko. Na 12 listopada 2014 r. zaplanowano lądowanie na jądrze komety. Rosetta wypuści lądownik Philae, który osiądzie na obszarze nazwanym Agilkia. Operacja rozpocznie się o 9.35 polskiego czasu, a o tym czy się powiedzie dowiemy się około 17.00, gdy sygnał dotrze do Ziemi.

W misji Rosetta biorą udział polscy naukowcy z Centrum Badań Kosmicznych PAN w Warszawie.

Źródło: ESA.

Na ilustracji u góry:
Plakat filmu "Ambition" zrealizowanego przez polskie studio Platige Image oraz Tomasza Bgińskiego na zlecenie Europejskiej Agencji Kosmicznej (ESA). Film promuje misję kosmiczną Rosetta. Źródło: ESA/Platige Image.