Jutro zaczyna się European Rover Challenge 2015

European Rover Challenge 2015
W sobotę i niedzielę 5/6 września w Podzamczu koło Kielc odbędą się zawody łazików marsjańskich połączone z wielką imprezą popularnonaukową dla publiczności. Jako patron medialny zachęcamy do wybrania się na to wydarzenie, będzie m.in. okazja spotkać astronautę NASA, który uczestniczył w misji Apollo 17.

W zawodach European Rover Challenge 2015 weźmie udział 26 drużyn z całego świata, w tym 13 zespołów z Polski. Uroczyste rozpoczęcie nastąpi w sobotę 5 września o godzinie 11.00. Potem zacznie się rywalizacja drużyn. Równolegle prowadzone będą pokazy naukowo-technologiczne, warsztaty dla dzieci, eksperymenty, spotkania z robotami, warsztaty rakietowe i inne pokazy.

Na ten dzień zaplanowano tez kilka spotkań i prelekcji, w tym spotkanie z Harrisonem Schmittem (godz. 12.30), astronautą NASA, który brał udział w misji Apollo 17, a także ze zwycięzcami zawodów University Rover Challenge 2015 - konstruktorami z Politechniki Rzeszowskiej. Będzie też prelekcja dla nauczycieli na temat Biura Edukacyjnego ESA (ESERO) oraz wideorozmowa z Andy Weirem.

W niedzielę będzie kontynuowana rywalizacja drużyn, a oprócz tego nastąpią pokazy robotów profesjonalnych wykorzystywanych w Polsce i zagranicą przez wojsko i straż, a także pokazy łazików marsjańskich. Na godzinę 12.00 zaplanowano start rakiety należącej do koła naukowego AGH Space Systems.

Organizatorami imprezy są Europejska Fundacja Kosmiczna oraz Regionalne Centrum Naukowo-Technologicznym w Podzamczu, a producentem Planet PR. „Urania” jest patronem medialnym. Wśród 27 stoisk dostępnych podczas imprezy będzie także namiot "Uranii" z różnymi kosmicznymi gadżetami gadżetami, w tym z najnowszy hitem - parasolem z mapą nieba. Uwaga: stoisko Uranii będzie otwarte tylko w sobotę.

Źródło: European Rover Challenge / Planet PR