Przejdź do treści

Milion wyświetleń „Astronarium” na YouTube!

Program „Astronarium”, tworzony przy udziale Polskiego Towarzystwa Astronomicznego, ma coraz większy zasięg wśród widowni internetowej. Łączna liczba wyświetleń wszystkich odcinków „Astronarium” zamieszczonych na portalu YouTube przekroczyła milion. "Urania" jest partnerem medialnym programu.

Na antenie telewizyjnej taka milionowa widownia nie jest niczym nadzwyczajnym dla „Astronarium”, gdyż taki jest skumulowany zasięg emisji pojedynczego odcinka liczony dla kilku anten telewizyjnych. Odcinki „Astronarium” są jednak później także udostępniane w serwisie YouTube, aby m.in. dotrzeć do widzów, którzy nie oglądają telewizji. Na tej cyfrowej platformie został niedawno przekroczony pierwszy milion odsłon na kanale Astronarium.

„Astronarium” jest cyklem programów o astronomii i badaniach kosmosu, którego producentami są Polskie Towarzystwo Astronomiczne i Telewizja Polska. Każdy z odcinków opowiada o wybranym zagadnieniu z aktualnych badań kosmosu, a bohaterami odcinków są polscy naukowcy biorący udział w tych badaniach. Do tej pory wyemitowane zostały 44 odcinki tego telewizyjnego programu popularnonaukowego. Strona internetowa programu ma adres www.astronarium.pl.

Program jest aktualnie emitowany na antenach TVP 3 oraz TVP Polonia. Premiery odcinków następują w soboty o godz. 8:05 w TVP 3, powtórki można oglądać w środy o godz. 15:35 i 00:40 w TVP 3. Powtórki odcinków są także pokazywane w TVP Polonia.

Partnerem medialnym programu jest czasopismo i portal „Urania – Postępy Astronomii”. Zdjęcia nagrywane są przez ekipę z TVP Bydgoszcz, a realizacja programu jest możliwa dzięki finansowaniu z Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego (MNiSW).

Więcej informacji:

 

Jest to treść komunikatu Polskiego Towarzystwa Astronomicznego.

 

Reklama