Nowy teleskop w Astrobazie Kruszwica

Ilona Dybicz z nowym teleskopem

Astrobaza w Kruszwicy wzbogaciła się o nowy teleskop do fotometrii i obserwacji obiektów głębokiego kosmosu.

Pod koniec stycznia 2018r. do Astrobazy Kruszwica dotarł teleskop marki Explore Scientific, refraktor apochromatyczny, obiektyw 3 soczewkowy o śr. 102 mm i ogniskowej 714 mm, światłosiła f/7, montaż azymutalno-paralaktyczny SkyWatcher, hybrydowy AZ-EQ5 z podświetlaną lunetką polarną. Cały zestaw został zakupiony z funduszy przeznaczonych na funkcjonowanie i działalność Astrobazy. Sprowadzony został z firmy Bresser z Niemiec przez jednego ze sprzedawców sprzętu astronomicznego w Polsce.

Pomysł zakupu nowego teleskopu wyszedł od Zbigniewa Rakoczy - kruszwickiego miłośnika astronomii i jednocześnie współpracownika Astrobazy. Nowy teleskop będzie służył w połączeniu z kamerą Atik 460 ex do fotometrii oraz do obserwacji obiektów głębokiego kosmosu poza Astrobazą, w terenie pod ciemnym niebem. Zestaw jest stosunkowo lekki, a w związku z tym bardzo mobilny. Zakupu nowego sprzętu został podyktowany tym, że na wyposażeniu Astrobazy Kruszwica brakowało dobrego, mobilnego sprzętu do obserwacji w terenie pod ciemnym niebem.

Koordynator Astrobazy: Ilona Dybicz