Wszechświat w obiektywie - specjalne pokazy Astronarium w Toruniu

Wszechświat w obiektywie

W ramach Festiwalu Nauki w Toruniu będzie jutro okazja zobaczyć specjalne pokazy Astronarium zatytułowane Wszechświat w obiektywie. Odbędą się o godzinach 14:00, 16:00 i 18:00 w kinie Od Nowa przy ul. Gagarina. Wstęp wolny.

„Wszechświat w obiektywie – Największe odkrycia XXI wieku kamerami »Astronarium«” to specjalne filmowe pokazy dotyczące największych odkryć XXI wieku. Pokazy podzielono na trzy tematyczne części: fale grawitacyjne, w poszukiwaniu życia oraz ewolucja Wszechświata.

XXI wiek obfituje w zupełnie wyjątkowe i przełomowe odkrycia astronomiczne, którym od kilku lat towarzyszy naukowy serial dokumentalny Astronarium. Specjalnie na potrzeby Festiwalu, połączono wątki z kilku odcinków i przygotowano godzinny film na temat fal grawitacyjnych wywołanych zderzeniami czarnych dziur i gwiazd neutronowych. Na dużym ekranie spotkamy wielu najwybitniejszych polskich astronomów, w tym również absolwentów UMK. W projekcję wprowadzą widzów autorzy programu i zaproszeni goście w roli ekspertów. Po seansie będzie można zadawać astronomom pytania i obejrzeć fragmenty innych filmów astronomicznych.

Pokazy odbędą się w niedzielę 22 kwietnia 2018 roku o godzinach 14:00, 16:00 oraz 18:00 w sali kinowej Akademickiego Centrum Kultury i Sztuki Od Nowa przy ul. Gagarina 37a. Wstęp jest bezpłatny.

Dodatkowo będzie możliwość odwiedzenia stoiska Uranii z kosmicznymi gadżetami i ciekawymi książkami o astronomii.