Premiera książki "Początki (prawie) wszystkiego"

Początki (prawie) wszystkiego

Ukazała się książka, która opowiada skąd wzięło (prawie) wszystko: Wszechświat, gwiazdy, planety, życie, cywilizacja... Zachęcamy do jej lektury – otrzymała ona patronat od czasopisma i portalu „Urania – Postępy Astronomii”.

Książka autorstwa Grahama Lawtona rozpoczyna się od tego jak powstał Wszechświat, gwiazdy, planety, oraz skąd się biorą pewne obiekty. Później autor przechodzi do tematów dotyczące naszej planety, życia, cywilizacji, wiedzy jaką posiada ludzkość i różnych wynalazków. Wszystko jest opisane w ciekawy sposób. Dodatkowym dużym atutem publikacji są świetne infografiki prezentujące poszczególne zagadnienia.

Pozycja została bardzo ładnie wydana, w twardej oprawie. Wydawcą jest wydawnictwo Insignis Media (zobacz więcej informacji o książce).

Przykładowa infografika z książki.

Poniżej opis przygotowany przez wydawcę:

(Prawie) wszystko o początkach (prawie) wszystkiego

Wyobraźcie sobie książkę, która odpowiada, skąd się wzięło… (prawie) wszystko: wszechświat, gwiazdy, planety, życie, cywilizacja…
I wyobraźcie sobie, że książka ta nie jest opasłym, wypełnionym niestrawną naukową treścią tomiskiem, lecz niezwykle nowoczesną i wyjątkowo estetyczną pozycją, która wyjaśnia to (prawie) wszystko za pomocą najmodniejszego obecnie i najbardziej przemawiającego środka przekazu danych: infografik.

Jeśli z chęcią wzięlibyście do rąk tak wyobrażoną książkę i już marzycie, by zanurzyć się w morzu fascynujących informacji, faktów i ciekawostek, mamy dla was dobrą wiadomość: taka książka istnieje. Została stworzona przez redaktorów renomowanego magazynu naukowego „New Scientist” i niedawno wydana w Wielkiej Brytanii. To nie wszystko! Mamy jeszcze lepszą wiadomość: 14 listopada ukazała się ona w Polsce nakładem wydawnictwa Insignis.

„Początki (prawie) wszystkiego” – rewolucyjna i rewelacyjna kopalnia wiedzy o rzeczonych początkach – została napisana przez Grahama Lawtona, zilustrowana przez Jennifer Daniel i opatrzona przedmową samego profesora Stephena Hawkinga. W sześciu rozdziałach („Wszechświat”, „Nasza planeta”, „Życie”, „Cywilizacja”, „Wiedza” i „Wynalazki”) i na 256 stronach wypełnionych po brzegi sugestywnymi i nierzadko dowcipnymi infografikami zawarte jest to wszystko, co wiemy o genezie otaczającego nas świata w rozmaitych jego aspektach: od Wielkiego Wybuchu, przez materię (również i tę ciemną), po gwiazdy, czarne dziury i układy słoneczne. Od naszej planety Ziemi, przez dosłownie ziemię – czyli glebę – po jej atmosferę i Księżyc. Od początków życia, przez wykształcanie się jego złożonych form, aż po cywilizację. A skoro już jesteśmy przy cywilizacji, z „Początków (prawie) wszystkiego”  dowiemy się o pochodzeniu języków, genezie miast, pieniędzy, odzieży, ciepłych posiłków, udomawiania zwierząt, własności, muzyki i nie tylko. Kiedy zaczęliśmy pisać? Jak wymyśliliśmy zero? Po co zaczęliśmy mierzyć przedmioty? Odliczać czas? Jak narodziła się polityka i wynikające z niej spory? Powstanie mechaniki kwantowej, elektroniki, radiofonii, internetu, podbój przestrzeni kosmicznej – tak, o tym też przeczytacie – i pooglądacie! – w „Początkach (prawie) wszystkiego”.

Ta książka to idealna lektura dla osób ciekawych świata i uczta dla oczu. To świetne, zachwycające formą autorskie kompendium współczesnej wiedzy, odpowiadające na jedno ogólne pytanie: skąd się wzięliśmy i skąd wzięło się to (prawie) wszystko, co nas otacza, kształtuje i z czego korzystamy na co dzień.

Zajrzyj do środka!