6. Astrofestiwal odbędzie się w sobotę w Radziejowie

VI Astrofestiwal w Radziejowie
W sobotnie popołudnie i wieczór (10 czerwca) będzie okazja wybrać się na Astrofestiwal do Radziejowa w województwie kujawsko-pomorskim. Traficie tam także na stoisko Uranii.

Astrofestiwal jest coroczną imprezą organizowaną w różnych miejscowościach w ramach obchodów Święta Województwa Kujawsko-Pomorskiego. W tym roku astronomiczne atrakcje Astrofestiwalu trafią do Radziejowa. Impreza odbędzie się w Astrobazie Radziejów w Zespole Szkół i Placówek w Radziejowie.

Jaka jest forma tego wydarzenia? Jest to piknik rodzinny z różnymi stoiskami, pokazami, koncertami i prelekcjami. Otwarcie stoisk nastąpi o godz 16.00, a oficjalne rozpoczęcie Astofestiwalu o godz. 17.00.

Będzie okazja wysłuchać kilku koncertów, w tym zespołu "Voices of the Cosmos", czy gwiazdy wieczoru: Natalii Kukulskiej. Będą też pokazy multimedialne, prezentacja "łazika marsjańskiego", różne eksperymenty i oczywiście pokazy nieba przez teleskopy. W tym dniu swoją premierę będzie miał radziejowski radioteleskop. Wszystkim tym atrakcjom towarzyszyć będą także prelekcje popularnonaukowe o astronomii oraz pokazy odcinków Astronarium.

6. Astrofestiwal został zorganizowany przez Województwo Kujawsko-Pomorskie, a finansowe wsparcie uzyskał z funduszy Unii Europejskiej. Partnerami imprezy są Powiat Radziejowski i Polskie Towarzystwo Miłośników Astronomii Oddział Toruń.

Program VI Astrofestiwalu można znaleźć na stronie internetowej www.astrofestiwal.pl.

Źródło: Astrofestiwal