Przejdź do treści

Aplikacja rzeczywistości rozszerzonej Mission to Mars AR

Aplikacja Mission to Mars AR

Z okazji lądowania łazika Perseverance na Marsie polska spółka Immersion przygotowała dla Smithsonian Channel aplikację rzeczywistości rozszerzonej o nazwie Mission to Mars AR.

Rzeczywistość rozszerzona (ang. augmented reality, w skrócie AR) to nazwa systemów łączących świat rzeczywisty i generowanych komputerowo  obrazów. Na obraz z kamery nakładane są elementy komputerowe. Technika ta jest stosowana m.in. w lotnictwie, medycynie, motoryzacji, w muzeach, a także w grach komputerowych (np. gra mobilna Pokémon Go).

Teraz co celów edukacyjnych wykorzystano ją w aplikacji promującej badania Marsa. Aplikację mobilną „Mission to Mars AR” przygotowała polska firma Immersion, a produkt został wydany przez amerykański Smithsonian Channel kanał telewizyjny pokazujący produkcje inspirowane działalnością wielkiego kompleksu muzeów i ośrodków edukacyjno-badawczych o nazwie Smithsonian Institution.

Mission to Mars AR przedstawia w interaktywny sposób wybrane elementy wyprawy Perseverance w rozszerzonej rzeczywistości – od startu, przez lądowanie i eksplorację, po wizję przyszłej kolonizacji czwartej planety od Słońca. Użytkownicy mogą również przekroczyć wirtualny „portal” na Marsa i obejrzeć najnowszy łazik w pustynnym krajobrazie czy też koncepcje futurystycznych budynków i pojazdów, które mogłyby znaleźć się na Marsie. W aplikacji wykorzystano zdjęcia materiały dostarczone przez NASA

Przy pomocy aplikacji można na przykład zrobić sobie fotkę z łazikiem marsjańskim stojącym w naszym garażu.

Aplikacja miała premierę 15 lutego 2021 r., jest darmowa i dostępna w Google Play oraz App Store.

Image

 

Polska firma na rynku amerykańskim

Prace nad konceptem rozpoczęły się we wrześniu, co dało nam bardzo mało czasu jak na przedsięwzięcie, którego się podjęliśmy. To drugi projekt, który robimy we współpracy ze Smithsonian Channel. Poprzedni, nominowany do Emmy Awards, Webby Awards czy SXSW – Apollo’ s Moon Shot AR – zajął nam prawie pół roku, więc wiedzieliśmy, że czasu będzie mało. Każdy z elementów aplikacji był konsultowany z NASA oraz ze Smithsonian Institute – państwową organizacją ze Stanów Zjednoczonych zrzeszającą najbardziej rozpoznawalne muzea na świecie, w tym National Air and Space Museum w Waszyngtonie  opowiada o powstawaniu aplikacji Bartosz Rosłoński, Członek Zarządu Immersion.

Firma Immersion zajmuje się od 2014 roku produkcją i wydawaniem produktów opartych na technologii wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Koncentruje się na rynku amerykańskim, gdzie współpracuje między innymi z takimi firmami, jak Coca-Cola, McDonald’s, NordicTrack, HBO czy Discovery i wieloma innymi. W 2021 r. spółka planuje debiut swojej córki, Immersion Games, na rynku giełdowym NewConnect w Polsce.

 

Trailer i wygląd aplikacji

Poniżej prezentujemy trailer oraz kilka dodatkowych grafik z aplikacji Mission to Mars AR.

 

Image

 

Image

 

Image

 

Image

 

Image

 

Więcej informacji:

 

Opracowanie: Krzysztof Czart

Źródło: Immersion / Better.gaming

 

 

Reklama