"Astronarium" nr 13 o asterosejsmologii

W sobotę 31 października o godz. 17.30 na antenie TVP Regionalna będzie można obejrzeć następny odcinek „Astronarium”. W odcinku przedstawiony zostanie temat asterosejsmologii i heliosejsmologii.

Nagrania do odcinka "Astronarium" poświęconego asterosejsmologii prowadzone były w obserwatorium astronomicznym w Białkowie, należącym do Instytutu Astronomicznego Uniwersytetu Wrocławskiego. Drugim miejscem nagrań było Centrum Astronomiczne im. Mikołaja Kopernika PAN (CAMK PAN) w Warszawie. Naukowcy pracujący w tych instytucjach przedstawią widzom zagadnienie asterosejsmologii, czyli badań pulsacji i drgań gwiazd oraz wyprowadzaniu na tej podstawie wniosków odnośnie budowy wewnętrznej tych obiektów. Specjalnym działem asterosejsmologii jest heliosejsmologia, skupiająca się na badaniach tego typu dotyczących Słońca.

„Astronarium” jest cyklem programów telewizyjnych poświęconych astronomii i badaniom kosmosu. O ciekawych zagadnieniach i swoich osiągnięciach opowiadają polscy naukowcy pracujący w różnych instytucjach w kraju i za granicą.

Premiery kolejnych odcinków następują w soboty co dwa tygodnie w ogólnopolskim paśmie TVP Regionalna. W kolejnych dniach można oglądać powtórki, a dodatkowe emisje są także na antenie TVP Bydgoszcz. Równolegle z premierowymi odcinkami drugiej serii, w TVP Polonia pokazywane są powtórki odcinków pierwszego sezonu „Astronarium”.