Astronarium nr 34 - końcowy odcinek trzeciego sezonu programu

14 grudnia będzie można zobaczyć w TVP 3 premierę 34. odcinka cyklu telewizyjnego "Astronarium" o astronomii i badaniach kosmosu. Będzie to końcowy odcinek trzeciego sezonu programu.

Odcinek będzie stanowił pewnego rodzaju podsumowanie dotychczas zaprezentowanych tematów: od radioastronomii, poprzez odkrycia planet pozasłonecznych i inne zagadnienia, aż po tajemnice mikrofalowego promieniowania tła.

Program jest produkowany przez Polskie Towarzystwo Astronomiczne oraz Telewizję Polską. "Astronarium" jest emitowane co tydzień na trzech ogólnopolskich antenach telewizyjnych: TVP 1, TVP 3 oraz TVP Polonia. Emisje premierowe są na antenie TVP 3, czyli we wszystkich regionalnych kanałach Telewizji Polskiej (TVP Warszawa, TVP Bydgoszcz, TVP Kraków, itd.). Z kolei wcześniejsze odcinki pokazywane są w TVP 1 oraz TVP Polonia. Poprzednie odcinki można również oglądać w bardzo dobrej jakości na YouTube.

Produkcja programu została dofinansowana przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Partnerem medialnym "Astronarium" jest czasopismo i portal "Urania - Postępy Astronomii".

Fragment wnętrza kopuły teleskopu TSC 90 w Centrum Astronomii UMK w Piwnicach koło Torunia. To tutaj znajduje się studio programu "Astronarium". Fot.: Astronarium.