Astronarium nr 61 o kosmicznych śmieciach

Astronarium nr 61

Dzisiaj premiera nowego odcinka programu telewizyjnego „Astronarium”. Będzie on poświęcony problemowi kosmicznych śmieci na orbicie okołoziemskiej. Program można obejrzeć w TVP 3 o godz. 17:00 i 20:30, a potem na YouTube.

Nieczynne satelity, zużyte rakiety oraz różne ich fragmenty – to wszystko śmieci pozostawione na orbicie wokół Ziemi. Z każdym rokiem jest ich coraz więcej i stanowią coraz większy problem.

W odcinku wystąpią naukowcy i inżynierowie zajmujący się tym problemem. W szczególności będzie okazja poznać prowadzony przez poznańskich astronomów projekt obserwacji kosmicznych śmieci, a także specjalną misję kosmiczną w celu usunięcia z orbity wielkiego, nieczynnego satelity Envisat, do której specjalny element projektuje jedna z polskich firm (SENER Polska).

„Astronarium” to seria popularnonaukowych programów o astronomii i kosmosie realizowanych we współpracy Polskiego Towarzystwa Astronomicznego i Telewizji Polskiej, przy wsparciu finansowym od Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Partnerem medialnym programu jest czasopismo i portal „Urania – Postępy Astronomii”. Zdjęcia realizowane są przez ekipę telewizyjną z TVP 3 Bydgoszcz.