Astronarium nr 69 o astrofotografii

Astronarium nr 69

Tym razem tematem odcinka programu telewizyjnego „Astronarium” będzie astrofotografia. Premiera już dzisiaj o godz. 17:00 i 20:30 w TVP 3, powtórka w sobotę o 14:55, a potem na YouTube.

Astronomiczna fotografia potrafi zachwycić pięknem kosmosu, czy np. astropejzażem – fotografią krajobrazu z elementami astronomicznymi. W odcinku przedstawione zostaną różne aspekty astrofotografii, a opowiedzą o nich polscy astrofografowie mający doświadczenie w uwiecznianiu piękna Wszechświata na zdjęciach.

„Astronarium” to seria popularnonaukowych programów telewizyjnych o astronomii i kosmosie. Prezentuje zagadki Wszechświata i naukowców, którzy je badają. Kamery programu odwiedzają różne instytuty naukowe w Polsce i poza granicami naszego kraju i pokazują najnowszą wiedzę o Wszechświecie, jaką dysponują współcześni astronomowie i fizycy.

Producentami programu są Polskie Towarzystwo Astronomiczne (PTA) oraz Telewizja Polska (TVP), a partnerem medialnym czasopismo i portal „Urania – Postępy Astronomii”. Dofinansowanie produkcji zapewnia Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Na zdjęciu: Mgławica Rozeta (NGC 2237). Fot.: Bogdan Jarzyna