Astronarium nr 79 o poszukiwaniach pozaziemskich cywilizacji

Astronarium nr 79 - pozaziemskie cywilizacje

Cywilizacje pozaziemskie to nie tylko wytwór fantastyki naukowej. Naukowcy poszukują ich całkiem na poważnie już od wielu lat. Ogólnie takie projekty znane są jako SETI. Premiera nowego odcinka Astronarium już dzisiaj o godz. 17.00 w TVP 3, a w sobotę na YouTubie.

Czy gdzieś w kosmosie, poza Ziemią, istnieje jakieś inne życie? Na razie nie udało się znaleźć dowodów na to, że nie jesteśmy sami we Wszechświecie, ale astronomowie kontynuują poszukiwania.

Tematem najnowszego odcinka popularnonaukowego cyklu Astronarium będą pozaziemskie cywilizacje – ich poszukiwania, próby nadawania sygnałów, które w przyszłości może odebrać jakaś pozaziemska cywilizacja techniczna. Czy wiecie na przykład, że taki sygnał został nadany również z Polski? Toruński 32-metrowy radioteleskop wyemitował sygnał z przesłaniem w kierunku Syriusza, w ramach jednego z Finałów Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

Producentami programu są Polskie Towarzystwo Astronomiczne (PTA) oraz Telewizja Polska (TVP), a partnerem medialnym czasopismo i portal „Urania – Postępy Astronomii”. Dofinansowanie produkcji zapewnia Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.