Baza Księżycowa pod Krakowem!

baza księżycowa-wizja1

Na stronie PolakPotrafi.pl pojawił się projekt "Budowa placówki badawczej do symulacji załogowych misji kosmicznych" - M.A.R.S. czyli Modular Analog Research Station.

"Chcemy zbudować pierwszy w Polsce i jeden z pierwszych w Europie analogowy habitat kosmiczny. Habitat to baza, w której przebywać będą przyszli kolonizatorzy najpierw Księżyca a potem Marsa" - można przeczytać o projekcie. "Habitat to baza, w której przebywać będą przyszli kolonizatorzy najpierw Księżyca a potem Marsa. Dlatego ważne jest, aby dogłębnie zrozumieć, jak zachowuje się załoga podczas długiego pobytu w zamknięciu oraz izolacji od świata zewnętrznego. Potężne międzynarodowe agencje kosmiczne patrzą na Księżyc jako logiczny krok poprzedzający misję na Marsa. To tam odbędą się pierwsze załogowe lądowania na innym globie od czasu misji Apollo. Wychodzimy na przeciw przyszłym potrzebom badawczo-naukowym i budujemy w Polsce analogowy habitat, który posłuży jako platforma do nauki. Wiedzę tak zdobytą będzie można potem wykorzystać, kiedy przyjdzie czas na budowę prawdziwej bazy."

Baza powstałaby pod Tarnowem, w Rzepienniku Biskupim, gdzie znajduje się największe prywatne obserwatorium astronomiczne w Polsce utworzone przez dr Bogdana Wszołka.

Projekt koordynowany jest przez wiceprezes Europejskiej Fundacji Kosmicznej, dr Agatę Kołodziejczyk, która swoim zaangażowaniem oraz doświadczeniem wynikającym z pracy dla Europejskiej Agencji Kosmicznej inspiruje cały zespół do pracy. Obecnie w projekcie intensywnie pracuje około 12 osób. Naukowcy szukają chętnych do pomocy przy tym niezwykłym przedsięwzięciu. Może ktoś z czytelników zechce się zgłosić?

baza księżycowa-wizja