Głosowanie na Planetarium Niebo Prusa w Siedlcach

Planetarium Niebo Prusa przy I LO w Siedlcach

Dziś jest ostatni dzień głosowania na Planetarium Niebo Prusa w „Budżecie Obywatelskim miasta Siedlce na 2020 rok”. Pracownicy planetarium oraz członkowie Siedleckiego Towarzystwa Miłośników Astronomii trzymają kciuki za powodzenie głosowania

W„Budżecie Obywatelskim miasta Siedlce na 2020 rok” jest 10 projektów zgłoszonych przez mieszkańców, na które można głosować. W głosowaniu może wziąć udział każdy mieszkaniec miasta. Do przyznania jest 10 punktów. Można je rozłożyć na wszystkie projekty lub przyznać jednemu. Miłośnicy obserwacji nieba z Siedlec zachęcają do oddawania 10 punktów na 4 projekt, czyli Planetarium Niebo Prusa. Głosować można tradycyjnie za pomocą kart do głosowania przesyłanych na adres Urzędu Miasta Siedlce oraz elektronicznie. Głosowanie odbyło się w dniach 23 sierpnia - 6 września 2019 roku i kończy się dziś o północy.

Projekt zgłosił Sławomir Miernicki, nauczyciel fizyki w I Liceum Ogólnokształcącym im. Bolesława Prusa oraz koordynator planetarium. Szacowany koszt inwestycji - 200 000,00 zł – obejmuje zakup projektorów do planetarium oraz oprogramowania i sprzętu komputerowego.

Celem realizacji projektu jest pokazanie mieszkańcom Miasta, w szczególności młodzieży tajników mechaniki nieba, planet i innych ciał niebieskich za pomocą zaawansowanego technicznie cyfrowego i interaktywnego ogólnodostępnego planetarium, w którym będą odbywać się pokazy/lekcje astronomiczne dla dzieci, młodzieży i dorosłych z przedszkoli, szkół oraz różnych instytucji. Zajęcia prowadzone nieodpłatnie, są promocją astronomii i cieszą się bardzo dużą popularnością Rozszerzenie oferty o nowe możliwości wyświetlania i projekcji obrazu wkomponowuje się w koncepcję upowszechniania wiedzy astronomicznej połączonej z działaniami praktycznymi. Realizacja zadania będzie stanowić ciekawą formę spędzania wolnego czasu i poszerzy ofertę kulturalną Miasta. Dzięki zastosowanym nowoczesnym technologiom multimedialnym uczestnicy seansów będą odnosić wrażenie zanurzenia się w obserwowanych, na co dzień niedostępnych światach. Gwiazdy w mieście giną w świetle ulicznych latarni, neonów i reflektorach aut. Planetarium oferuje coś o wiele lepszego”.

Planetarium Niebo Prusa powstało w 2016 r. (otwarcie miało miejsce 26 września) w starej części liceum ogólnokształcącego przy ul. Floriańskiej 10 jako czwarte przyszkolne planetarium w Polsce. Jego powstanie jest zasługą Sławomira Miernickiego, członków Siedleckiego Towarzystwa Miłośników Astronomiii oraz dyrektora I LO im. Bolesława Prusa Andrzeja Kopca.

Trzymamy kciuki za powodzenie głosowania.

Źródło: Planetarium Niebo Prusa