Już niebawem otwarcie Eko-Astro-Labiryntu w Wałbrzychu

Eko-Astro-Labirynt w Wałbrzychu

Już 21 czerwca 2018 roku o godzinie 15.00 przy pl. M. Darowskiej 1 w Wałbrzychu nastąpi uroczyste otwarcie Eko-Astro-Labiryntu. Dorota Milewska, dyrektor Prywatnego Liceum Sióstr Niepokalanek w Wałbrzychu, już teraz zaprasza na to unikalne w skali regionu wydarzenie.

Projekt Eko-Astro-Lab zakładał powstanie ekologicznego labiryntu. Przed wejściem do labiryntu stanie ASTROMAT z zadaniami do rozwiązania wewnątrz niego. Ścieżki labiryntu będą miały kształt współśrodkowych okręgów, które wyznaczą orbity ośmiu planet Układu Słonecznego. W labiryncie zostaną umieszczone planety wykonane w odpowiedniej skali i kolorach, a także ich księżyce oraz tablice z najważniejszymi informacjami i fotografiami. W centrum labiryntu umieszczone będzie Słońce. Planety i żywopłot będą podświetlane lampami solarnymi.

Powstanie labiryntu ma na celu między innymi:

• kształtowanie i rozwijanie zainteresowań oraz uzdolnień dzieci i młodzieży w zakresie astronomii,
  • rozszerzanie i pogłębianie wiedzy w atrakcyjnej formie,
  • promowanie postaw proekologicznych (wykorzystanie odnawialnych źródeł energii do zasilania oświetlenia),
  • promowanie postaw prozdrowotnych (nauka połączona z zabawą na świeżym powietrzu).

Ilustracja: wizualizacja projektu Eko-Astro-Lab

Eko-Astro-Lab będzie dostępny dla dzieci i młodzieży oraz dla wszystkich osób pragnących w ciekawej formie poznawać tajniki kosmosu. Organizatorzy zapraszają!

Źródło: Eko-Astro-Lab

Zdjęcie powyżej: relacja z placu budowy.