Kalendarz ESO na rok 2017 już dostępny!

Kalendarz Europejskiego Obserwatorium Południowego (ESO) na rok 2017 jest już dostępny! Jeden z najbardziej popularnych produktów ESO - kalendarz, jest już teraz dostępny i można go zamówić w sklepie internetowym ESO od 5 sierpnia.

Okładka kalendarza ma różowy odcień wraz z majestatycznym obrazem anten ALMA, rozłożonych na płaskowyżu Chajnantor, na wysokości 5000 metrów n.p.m. w chilijskich Andach. Wewnątrz kalendarz jest pełen spektakularnych obrazów kosmosu, nie brakuje również fotografii z teleskopów ESO oraz przepięknych chilijskich krajobrazów. W maju wizja artystyczna pokazuje nadchodzący Europejski Ekstremalnie Wielki Teleskop, który będzie największym na świecie teleskopem optycznym na podczerwień. Zbudowany zostanie w celu rozwiązania największych naukowych zagadek dotyczących zagadnień kosmologii.

Tajemnicza globula CG4 świeci groźnie w marcu, a jeden z najostrzejszych obrazów kiedykolwiek uzyskanych całego regionu formacji gwiazd Messier 17 został wybrany do kalendarza na październik. We wrześniu nasz dom - Droga Mleczna, rozciąga się na niebie nad obserwatorium La Silla. Warto dodać, że oznaczono także dla każdego miesiąca daty faz Księżyca.

Kalendarz mierzy 43 × 43 cm i ma 14 stron, koszt kalendarza to 9.99 euro, a zamówić go możemy w sklepie Europejskiego Obserwatorium Południowego (ESO).

Opracował: Adam Tużnik