Kometa ISON on-line

Astronom amator Waldemar Skorupa wykonał to zdjęcie komety  ISON w Kahler Asten, Niemcy (spaceweather.com)

NASA organizuje dzisiaj transmisje z przejścia komety ISON koło Słońca:

Początek o 18 naszego czasu, zakończenie o 21:30 .

Po wejściu na stronę, w prawej kolumnie należy kliknać na biały napis na niebieskim tle "CLICK HERE to SIGNUP"

W czwartek 28 listopada kometa ISON przejdzie przez peryhelium. Jasność komety ISON wzrosła.  W czwartek 28 listopada kometa przejdzie przez peryhelium, czyli punkt położony najbliżej Słońca. Możliwe, że będzie widoczna gołym okiem. Niestety poranne niebo najczęściej pokryte jest chmurami co utrudnia obserwacje.

Jeśli pogoda nie dopisze, to na stronie Projektu Gloria znajdują się zdjecia, informacje i symulacje o komecie ISON:  http://gloria-project.eu/2013/11/news-from-comet-ison-pl/