Nowy Rok 2022 w Uranii - "Mała Urania" dla dzieci

Mała Urania - stop klatka z filmu

Za kilka miesięcy czasopismo Urania kończy sto lat. To jeden z trzech najstarszych tego typu tytułów na świecie. Specjalnym sposobem uświetnienia jubileuszu 100-lecia Uranii będzie emisja 15 odcinków telewizyjnego serialu dla dzieci „Mała Urania”.

To przygody dociekliwej dziewczynki, która podróżuje wierną Rakietą po całym Wszechświecie. W skład załogi, którą dowodzi Urania, wchodzą komputer pokładowy Robi, kulawy łazik marsjański – Łajzik, oraz wszędobylski, latający robot – Drona. Program jest adresowany do dzieci w wieku 5–10 lat, ale rodzice będą mogli swoim pociechom pomóc zrozumieć kosmos.

Załoga Rakiety odwiedzi wybrane obiekty Układu Słonecznego, ale też szlakiem ramion spiralnych Drogi Mlecznej wyruszy na poszukiwania legendarnej planety ze złota oraz rozumnego, pozasłonecznego oceanu Solaris. Posłuchamy kosmicznego radia nadawanego przez Radioteleskop i odwiedzimy Międzynarodową Stację Kosmiczną. Wreszcie przyjdzie czas zmierzenia się Załogi ze złowrogą Czarną Dziurą. Każdy odcinek będzie się składał z fabularnej opowieści zagranej w Rakiecie, ilustrowanego prawdziwymi zdjęciami kosmosu felietonu, i łatwej do powtórzenia i zaśpiewania piosenki.

Wszystkie odcinki będzie można śledzić w nowym roku w ogólnopolskim paśmie TVP3 oraz na oficjalnym kanale programu na YouTubie. Już teraz możesz pokazać swojemu dziecku odcinek pilotażowy: https://www.youtube.com/MałaUrania.

Małą Urania - cykl książeczek dla dzieci

Pierwowzorem postaci tytułowej jest bohaterka komiksu literackiego, który niedawno publikowaliśmy w Uranii. Z kilkunastu odcinków komiksu, trzy opublikowaliśmy w postaci małych książeczek. Oprócz napisanego wierszem miniwykładu na trzy różne tematy astronomiczne i dowcipnych ilustracji, każda książeczka zawiera też kilka oryginalnych zadań dla najmłodszych. W jednej z nich Twoja córka lub synek dowie się, która z gwiazd jest królową nieba i najbardziej zasługuje na miano Gwiazdy Betlejemskiej. Cena pojedynczej książeczki w promocji 7,50 zł, a zestaw trzech kosztuje promocyjnie 15 zł.

Autor: Maciej Mikołajewski