Numer specjalny Uranii wraz z reprintem wydania sprzed 100 lat

Urania nr specjalny 2020

Dzisiaj odebraliśmy z drukarni numer specjalny dwumiesięcznika "Urania" i rozpoczynamy wysyłkę do prenumeratorów. Do numeru dołączony jest w prezencie reprint wydania sprzed stu lat ("Uranja" nr 2/1920). Nakład numeru specjalnego jest ograniczony, nie będzie on dostępny w kioskach.

Ważna informacja: numer specjalny otrzymają prenumeratorzy oraz można go zamówić w naszym sklepie internetowym (nakład ograniczony), natomiast nie będzie dostępny w EMPiK-ach, salonach Relay, Inmedio, czy w kioskach. Wynika to z panującej sytuacji związanej z koronawisuem i epidemią CODIV-19, która bardzo negatywnie wpłynęła na dystrybucję prasy.

Jak informowaliśmy w komunikacie, zmianie uległ harmonogram wydawniczy "Uranii". Teraz ukazuje się numer specjalny, natomiast pod koniec czerwca wydamy łączony numer 2-3/2020, który będzie już powrotem dostępny w normalnej dystrybucji.

Specjalną atrakcją numeru jest dodatek w formie reprintu numeru "Uranji" 2/1920, czyli sprzed stu lat. Warto go mieć w swojej biblioteczce. Urania to bowiem jedno z najstarszych na świecie popularnonaukowych czasopism o astronomii.

Co ciekawego znajdziemy w specjalnym wydaniu Uranii? Treść w dużej części nawiązuje do długiej historii naszego pisma i opisywanych przez nie zmian w astronomii. W obszernym artykule przedstawiamy minione 100 lat astrofizyki galaktycznej, a w innym przyglądamy się artykułom na temat badań nad kosmicznym pochodzeniem życia, bądź możliwością życia w kosmosie, publikowanych w różnych latach na łamach Uranii.

W numerze znajdziecie kilka stałych działów, takich jak Komeciarz, Cyrqlarz o meteorach, czy kącik o obserwacjach Słońca. Nie brak też kalendarza astronomicznego i propozycji ciekawych obiektów do obserwacji.

Najmłodsi natrafią na specjalny odcinek komiksu o Małej Uranii, a także plansze komiksowe do kolorowania.

Zachęcamy również do obejrzenia odcinka Urania TV opowiadającego o odnalezieniu numeru sprzed stu lat i początkach naszego czasopisma.

Polecamy także odcinek, w którym redaktor naczelny przedstawia historię czasopisma.