Jesteś astronomem? Dołącz do Projektu Araucaria!

Na zdjęciach: Polskie Obserwatorium Cerro Armazones

Do końca marca trwa nabór na studia doktoranckie i staże podoktorskie w Projekcie Araucaria, o którym w 2021 r. pisaliśmy w „Uranii”.

Dołącz do Projektu Araucaria, ambitnego, międzynarodowego zespołu skoncentrowanego na udoskonalaniu kosmicznej skali odległości. Już od ponad 20 lat zespół wyznacza odległości do pobliskich galaktyk w Grupie Lokalnej za pomocą różnorodnych świec standardowych, w szczególności gwiazd pulsujących i układów zaćmieniowych.

Obecnie do zespołu poszukuje się:

• 2 doktorantów
  • 3 postdoków

Co oferuje Projekt?

• pracę z najlepszej jakości danymi fotometrycznymi oraz spektroskopowymi, zebranymi na światowej klasy teleskopach obserwujących w Chile,
  • możliwość licznych podróży do Chile (obserwacje astronomiczne), w tym do Polskiego Obserwatorium Cerro Armazones (opisywaliśmy je w Uranii 4/2021 i w Astronarium),
  • wyjątkowo atrakcyjne wynagrodzenia z największego grantu europejskiego European Research Council Synergy Grant, przyznanego na realizację projektu „Sub-percent calibration of the extragalactic distance scale in the era of big surveys - UniverScale”,
  • doskonałe warunki do rozwoju naukowego, w tym współpracę i wymianę międzynarodową z ośrodkami naukowymi w Chile i Francji,
  • wpływ na rozwój astrofizyki, w szczególności dziedzin powiązanych z odległościami i stałą Hubble'a, której wartość jest obecnie największą nierozwiązaną zagadką nauki (i którą staramy się rozwikłać!).

Przewidywane terminy rozpoczęcia pracy to 1 maja 2022 (staże podoktorskie) i 1 października 2022 (doktoranci). Daty podlegają niewielkiej negocjacji. Miejsce pracy: Centrum Astronomiczne im. M. Kopernika PAN w Warszawie.

Termin nadsyłania zgłoszeń mija 31 marca 2022 o godz. 23:00 CET