Strzała prosto w serce!

Amerykańska Agencja Kosmiczna (NASA) opublikowała ostatnio na swojej stronie (APOD) zdjęcie, na którym możemy zobaczyć spektakularny, uroczy i niecodzienny widok.

Na fotografii opublikowanej niedawno przez NASA jasny meteor jest oceniany na niezwykle dynamiczny, krótki i asymetryczny. Wygląda jak "ciąg spiralny". Samo zdjęcie może wskazywać, że ziarna piasku prawdopodobnie małej wielkości widoczne w samym centrum, podczas wywołanego chwilowo jasnego blasku poprzez spalanie się w atmosferze, wirowały, gdyż dokonywała się tzw."ablacja", powodując, że widoczna droga jasnego meteoru wygląda na nieco spiralną.

Meteor ten wydaje się biec przez samo centrum Mgławicy, chociaż tak naprawdę zjawisko zachodzi w atmosferze ziemskiej, zachodzi o jeden biliard razy bliżej, niż sama mgławica. Na powyższej ilustracji widzimy najprawdopodobniej meteor z roju Perseidów, który posiada swój radiant w gwiazdozbiorze Perseusza.

Mgławica Serce (IC 1805) została sfotografowana w osiemnastu jednominutowych ekspozycjach, a niezwykła smuga meteoru pojawiła się tylko na jednym z nich. Ten niezwykły meteor jest wielobarwny i ma niezwykle jasny blask, emanuje on również przepięknie z poszczególnymi elementami wraz z ogrzewanym i uwalnianym gazem, wchodząc w atmosferę ziemską.

Sama spektakularna fotografia została wykonana w zeszłym miesiącu.

Źródło: apod.nasa.gov