Święto astronomii w Krakowie

img

Dnia 5 października 2019 roku w Krakowie odbędzie się jubileusz 100-lecia Polskiego Towarzystwa Miłośników Astronomii. W ramach obchodów zorganizowany zostanie m.in. piknik dla mieszkańców Krakowa, który odbędzie się na Placu Szczepańskim.

Zapraszamy na piknik astronomiczny. Jest organizowany w ramach obchodów 100-lecia Polskiego Towarzystwa Miłośników Astronomii. W programie przewidziano między innymi: pokazy sprzętu astronomicznego i doświadczeń fizycznych, warsztaty astrofotograficzne, mobilne planetarium, teleskopy słoneczne oraz wystawę meteorytów. Zwiedzający będą też mogli podziwiać łaziki marsjańskie i kosmiczne oraz wystawę fotograficzną związaną ze stuleciem PTMA.

W ramach obchodów jubileuszu Polskiego Towarzystwa Miłośników Astronomii odbędą się także: sesja popularnonaukowa w dużej auli Polskiej Akademii Umiejętności oraz uroczysta gala połączona z prawykonaniem widowiska pt. „URANIA” w choreografii Macieja Pawłowskiego w sali koncertowej Akademii Muzycznej w Krakowie. Wezmą w nich udział zaproszeni goście z całej Polski.

Strona Polskiego Towarzystwa Miłośników Astronomii