W Toruniu spotkanie z autorami książki "Kosmos i życie"

Kosmos i życie - okładka książki

2 czerwca 2022 roku w Toruniu będzie okazja spotkać się z autorami książki analizującej kwestię życia na Ziemi i we Wszechświecie. Na spotkanie zapraszają Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy oraz Wydawnictwo Naukowe UMK. Dostępna będzie też transmisja na YouTube.

Książka „Kosmos i życie” ukazała się nakładem Wydawnictwa Naukowego UMK. Autorami są biolog, fizyk i astronom: prof. Jan Kopcewicz, prof. Włodzisław Duch i prof. Andrzej Strobel.

W opis na okładce książki  możemy przeczytać:

Istnieją dwie koncepcje statusu życia we Wszechświecie. Jedna jest taka, że życie jest niezbyt ważną, raczej przypadkową ozdobą świata fizycznego, bez większego znaczenia dla globalnego, kosmicznego porządku. Koncepcja druga to przekonanie, że życie ma głębokie znaczenie w funkcjonowaniu Wszechświata. Druga koncepcja przejawia się szczególnie w tzw. zasadach antropicznych, które przyjmują, że model kosmologiczny Wszechświata powinien uwzględniać istnienie życia i rozumnego obserwatora. Faktem jest bowiem, że niektóre z warunków koniecznych do powstania życia mają charakter koincydencji kosmologicznych wiążących się z charakterystykami globalnymi Wszechświata.

Książka zawiera ogólne wiadomości na temat struktury i funkcjonowania Wszechświata oraz charakterystykę życia ziemskiego. Dyskutuje się także, czy życie podobne do ziemskiego występuje również w innych miejscach Kosmosu. Autorzy publikacji próbują odpowiedzieć na pytania: skąd wziął się Wszechświat? Jak ewoluuje? Jak powstało w nim życie i świadome istoty?

Spotkanie będzie okazją do podyskutowania z autorami na temat różnych koncepcji życia i jego powstania, a także o świadomości istot żywych.

Źródło: Wydawnictwo Naukowe UMK / Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy