Wyciek powietrza na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej [Kosmiczne Rozmowy #7]

img

W ostatnich miesiącach na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej doszło do powiększenia wycieku powietrza. Stacja traciła nadmiernie atmosferę i choć życie astronautów nie było bezpośrednio zagrożone, to trzeba było podjąć kroki by zlokalizować i uszczelnić źródło utraty powietrza. W kolejnym odcinku Kosmicznych Rozmów opowiadamy jak poszukiwano miejsca wycieku i w jaki sposób problem został (tymczasowo) zażegnany.

Międzynarodowa Stacja Kosmiczna to obecnie jedyne miejsce poza Ziemią, na którym stale znajdują się ludzie. To jeden z największych projektów naukowych ludzkości, jedyne miejsce, w którym można prowadzić eksperymenty ze stałym efektem nieważkości. Niedługo będziemy świętować 20-lecie stałego okupowania kompleksu przez załogę.

Stacja z racji poziomu skomplikowania i też coraz bardziej wieku, czasem szwankuje. W ostatnich miesiącach zaczęto obserwować na niej nadmierną ucieczkę powietrza. Od sierpnia 2020 roku astronauci intensywnie poszukiwali jego źródła. O tym jak przebiegały te poszukiwania i w jaki sposób się skończyły opowiadamy w 7. odcinku Kosmicznych Rozmów.

Wyciek powietrza na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej

Czego dowiesz się z tego odcinka?

• Kiedy rozpoczął się problem z nadmiernym wyciekiem powietrza na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej?
  • Gdzie i w jaki sposób szukano źródła wycieku?
  • W którym module stacji znaleziono wyciek?
  • W jakim miejscu znajduje się wyciek i jakie dalsze kroki muszą zostać podjęte?

Posłuchaj w serwisie YouTube