Wystartował kanał telewizyjny TVP Nauka

Plansza TVP Nauka

Telewizja Polska zdecydowała się na uruchomienie kanału tematycznego poświęconego popularyzacji nauki. Kanał TVP Nauka wystartował 3 października 2022 roku.

W TVP Nauka będzie można oglądać różnego rodzaju treści popularnonaukowe, w tym dotyczące astronomii i kosmosu. W szczególności będzie emitowany cykl popularnonaukowy „Astronarium”, którego współproducentem jest Polskie Towarzystwo Astronomiczne (PTA), a przy jego powstawaniu współpracuje „Urania”.

Wśród zapowiedzianych pozycji w ramówce, oprócz „Astronarium” znajdziemy „Raport naukowy”, przybliżający co tydzień wydarzenia ze świata nauki, teleturniej „Giganci Nauki”, cykl dokumentalny „Tajemnice operacji” o dokonaniach polskich chirurgów, program „Polskie Parki Narodowe”, audycje takie jak „Czy wiesz że?” czy „Jak to działa”? oraz wiele innych filmów i cyklów dokumentalnych, zarówno nowych, jak i archiwalnych (np. „Sonda” i „Sonda 2”).

Tematyka nowego kanału obejmuje przyrodę, technologię (w tym technologie kosmiczne), biologię, medycynę, astronomię, fizykę, matematykę, chemię, ekologię, ekonomię i nauki społeczne. Kanał został podzielony na emitowane każdego dnia pasma tematyczne. Oferta programowa jest skierowana do odbiorcy powyżej 14. roku życia.

TVP Nauka zaprasza do współpracy ośrodki badawcze, zarówno uniwersyteckie oraz te niezależne, a także naukowców i popularyzatorów nauki, inżynierów i wynalazców, jak i technologiczne start-upy. Ma zamiar prezentować odkrycia i badania, publikacje naukowe, a także warsztat pracy naukowców i inżynierów.

Nowy kanał tematyczny jest dostępny w naziemnej telewizji cyfrowej, a także w telewizjach kablowych.

Zapowiedź kanału TVP Nauka:

Źródło: TVP Nauka

Na ilustracji: Plansza TVP Nauka. Źródło: TVP Nauka