Kometa 153P/ Ikeya-Zhang, 1 kwietnia 2002 r. Zdj. P. Salzgeber

153P/ Ikeya-Zhang - Odkryta niezależnie przez trzech łowców komet 1 lutego 2002 roku. Pierwszym który zgłosił nowe odkrycie, był słynny łowca komet Kaoru Ikeya z Japonii. Półtorej godziny później zgłoszona przez Daqing Zhang z Chin, a następnie przez Paulo Raymundo z Brazylii. Niestety po zmianach w regulaminie Międzynarodowej Unii Astronomicznej dotyczącego nazewnictwa komet nazwisko Brazylijczyka nie zostało przypisane komecie. W momencie odkrycia Ikeya-Zhang miała ok +9 magnitudo.

Już na samym początku pierwsze obliczenia, wskazywały na to, że jest to obiekt okresowy. S. Nakano z Japonii początkowo zasugerował podobieństwo z wielką kometą z 1532 roku. Dalsze dni pokazały jednak, że C/2002 C1 nie jest z nią powiązana, lecz jest powracającą kometą z 1661 roku obserwowaną m.in. przez Jana Heweliusza. W związku z tym jest ona obecnie uznawana za kometę o najdłuższym potwierdzonym okresem obiegu wynoszącym ponad 340 lat. 18 marca 2002 roku osiągnęła swoje peryhelium w odległości 0,507 j.a. Najbliżej naszej planety znalazła się 29 kwietnia 2002 roku. W momencie maksymalnej jasności którą osiągnęła początkiem kwietnia świeciła blaskiem ok +2,5 magnitudo, mając przy tym warkocz ok 7 stopniowej długości. Była z łatwością widoczna gołym okiem z obszarów położonych poza miastem. Początkiem kwietnia znalazła się blisko galaktyki M31 w Andromedzie, co stwarzało niezwykłą okazję do wykonania pięknych zdjęć tej koniunkcji.