Imir jest niewielkim księżycem Saturna, okrążającym go po wstecznej i mocno ekscentrycznej orbicie nachylonej pod kątem 173 stopni względem płaszczyzny ekliptyki. Jest jego 60 naturalnym satelitą pod względem wielkości promienia orbity.

Imir został odkryty w sierpniu 2000 roku przez zespół astronomów pod kierownictwem Bretta Gladmana, na podstawie analizy wcześniej wykonanych zdjęć. Obiekt ma średnicę ok. 18 kilometrów i obiega Saturna w ciągu nieco ponad trzech i pół roku, po orbicie o średnim promieniu 23 mln kilometrów i mimośrodzie 0,33. Został nazwany imieniem jednego z olbrzymów z mitologii nordyckiej, który był przodkiem całej rasy lodowych gigantów. Wraz z ok. 30 innymi księżycami Saturna należy do grupy nordyckiej, w skład której wchodzą obiekty o podobnych właściwościach orbit.

Ciekawostki:

• Obrót Imira wokół jego własnej osi trwa prawie 12 godzin.
  • Imir jest drugim pod względem wielkości księżycem z grupy nordyckiej, jednak krąży tak daleko, że nie byłby dostrzegalny gołym okiem z powierzchni Saturna. Aby go zobaczyć trzeba byłoby użyć średniej wielkości teleskopu amatorskiego.