Czym teleskop TESS różni się od Kosmicznego Teleskopu Keplera?

TESS i Kepler starają się odpowiedzieć na inne pytania. Kepler szukał jak wiele jest planet podonych do Ziemi w naszej galaktyce, TESS odpowie gdzie znajdują się najbliższe nam planety skaliste.

W czym TESS jest lepszy od Kosmicznego Teleskopu Keplera?

TESS przejrzy prawie całe niebo wokół nas. Teleskop Keplera spogląda zaledwie na 1/400 tego co TESS zobaczy na niebie. Egzoplanety odkryte przez TESS będą mogły być później badane dokładniej przez naziemne teleskopy. TESS spojrzy na najbliższe i najjaśniejsze gwiazdy, dlatego będzie możliwe ustalenie więcej szczegółów dotyczyczących okrążających je egzoplanet. Przy danych z Kosmicznego Teleskopu Keplera nie było to zawsze możliwe.

Czy TESS będzie mógł zbadać atmosfery egzoplanet i poszukać w nich śladów biologicznych?

TESS jest sam w sobie misją przeglądową. Jest dopiero pierwszym krokiem w badaniu egzoplanet - umożliwia ich znalezienie. Dopiero po zidentyfikowaniu najciekawszych obiektów, duże teleskopy takie jak wysłany w przyszłości Teleskop Kosmiczny Jamesa Webba czy naziemne teleskopy będą mogły być użyte do ustalenia składu atmosfery.

Czego możemy spodziewać się po misji TESS?

TESS powinien znaleźć dużo skalistych planet znajdujących się w ekosferze swoich gwiazd. To na takich planetach możemy spodziewać się występowania życia pozaziemskiego.

Zestawienie powstało na podstawie: https://tess.gsfc.nasa.gov/scienceqa.html