Ukazała się Urania nr 2-3/2020 z dodatkiem o korzyściach z astronomii

Urania nr 2-3/2020

Po przerwie spowodowanej koronawirusem powracamy do normalnej dystrybucji w kioskach. Do numeru 2-3/2020 dodajemy w prezencie opracowanie o korzyściach z astronomii wydane przez Międzynarodową Unię Astronomiczną. Numer jest teraz w drodze do prenumeratorów i kiosków.

W miesiącach najostrzejszych rygorów związanych z pandemią koronawirusa Urania nie była dystrybuowana w kioskach. Z tego powodu ukazał się wtedy numer specjalny, dostępny tylko dla prenumeratorów i do zamówienia online (zostało już niewiele egezemplarzy, jeśli ktoś przegapił). Teraz powracamy do normalnej dystrybucji z numerem 2-3/2020. Szukajcie Uranii w salonach EMPiK-u, Relay, Inmedio, wybranych kioskach Ruchu oraz w dobrych planetariach.

Tematem okładkowym numeru 2-3/2020 są najnowsze sukcesy firmy SpaceX, a dokładniej lot statku Crew Dragon z astronautami. Zachęcamy do przeczytania obszernych materiałów na ten temat.

Z innych ciekawych tematów warto wspomnieć przestawienie sylwetki Jana Śniadeckiego – niestrudzonego astronoma z Krakowa, tekst o badaniach wiatrów w kosmosie, czy „kosmiczną pocztę” – materiał o astronomii w filatelistyce.

Zachęcamy także do astropodróży, tym razem związanych z zegarami słonecznymi oraz z 90. rocznicą planetarium w Hamburgu.

Czy miłośnicy astronomii mogą obserwować supernowe? Jak najbardziej. A czy mają możliwości uzyskiwania ich widm? Sprawdźcie w artykule poświęconej amatorskiej spektroskopii.

Jak zwykle mamy też działy takie, jak Komeciarz, Cyrqlarz o meteorach, Obserwator Słońca oraz nowość: Proxima - o gwiazdach zmiennych. Wszystko uzupełnia kalendarzyk astronomiczny na lipiec i sierpień.

Do numeru dołączyliśmy w prezencie opracowanie o korzyściach z astronomii, zatytułowane „Od medycyny po Wi-Fi. Techniczne zastosowania astronomii w służbie społeczeństwa”. Broszura została wydana przez Międzynarodową Unię Astronomiczną (IAU), a jej polską wersję zawdzięczamy Polskiemu Towarzystwu Astronomicznemu (PTA), które wydało ją drukiem wraz z partnerami. Dzięki Uranii opracowanie trafi do szerokiego grona osób i z pewnością pomoże w odpowiadaniu na pytania „Po co nam astronomia”.

Zachęcamy do zamówienia Uranii nr 2-3/2020 w naszym sklepie internetowym, a najlepiej skusić się na prenumeratę!