1000 numerów Wiedzy i Życia

Wiedza i Życie

Wiedza i Życie to polskie czasopismo popularnonaukowe o różnych dziedzinach nauki. Astronomia i kosmos goszczą na jego łamach bardzo często. Numer 4/2018 jest tysięcznym numerem tego czasopisma. Gratulujemy redakcji!

„Wiedza i Życie” ukazuje się od 1910 roku, jest więc o kilka lat starsze niż „Urania”, której historia sięga 1919 roku. W sposób regularny „Wiedza i Życie” wydawana jest od 1926 roku, natomiast „Urania” od 1922 roku. Mimo konkurencji w postaci kilku innych tytułów popularnonaukowych czasopismo nadal utrzymuje się na rynku, a jego marka jest bardzo mocna. Średni nakład to obecnie 49 tysięcy egzemplarzy. Wydawcą jest obecnie Prószyński Media Sp. z o.o.

W numerze 4/2018 z tematów astronomiczno-kosmicznych znajdziemy tekst o mgławicy Tarantula, najstarszej supernowej sprzed 10,5 miliarda lat, kalendarz astronomiczny na kwiecień oraz wywiad brytyjskim astronautą (Timothym Nigelem „Timem” Peake'em), który na przełomie 2015 i 2016 roku spędził pół roku ma Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS).

„Urania” ma obecnie „na liczniku” 793 numery, więc do tysiąca trochę nam jeszcze brakuje. Życzymy redakcji „Wiedzy i Życia” kolejnego tysiąca numerów!