1000 subskrypcji kanału Urania TV

UraniaTV

Nasz nowy youtubowy kanał UraniaTV ma już ponad tysiąc subskrypcji. Kanał wystartował nieco ponad miesiąc temu. Poświęcony jest astronomii i lotom kosmicznym.

Start kanału UraniaTV nastąpił 8 kwietnia 2018 roku, a już zdobył on całkiem spore grono widzów. Niedawno liczba osób subskrybujących kanał przekroczyła tysiąc.

Pierwszym filmem zamieszczonym w UraniaTV była rozmowa z Mikiem Massimino, astronautą NASA, dotycząca m.in. naprawiania na orbicie Kosmicznego Teleskopu Hubble'a i tego, co zrobić, aby zostać astronautą. W kolejnym materiale zaprezentowaliśmy Pawła Popowskiego z liceum w Siedlcach, który własnoręcznie skonstruował astrolabium sferyczne (sferę armilarną) – kopię przyrządu, którym posługiwał się Mikołaj Kopernika. Chcecie dowiedzieć się, jak działał ten dawny istrument astronomiczny? Koniecznie obejrzyjcie ten odcinek.

Trzeci odcinek dotyczył toruńskiego radioteleskopu, czyli największej anteny radiowej w Polsce. Opowiadał o nim dr Marcin Gawroński, który na co dzień prowadzi obserwacje tym instrumentem. Z kolei czwarta część to filmik przygotowany przez uczennicę, Justynę Adamczyk, w ramach eliminacji do ESO Astronomy Camp, zachęcający do zainteresowania się astronomią.

W ramach kanału UraniaTV będziemy prezentować ciekawe tematy i osoby zajmujące się astronomią i kosmosem – zawodowo oraz hobbystycznie. Będą też interesujące materiały, które nie zmieściły się w całości w „Astronarium” z powodu ograniczeń czasowych.

Zapraszamy do oglądania i subskrypcji kanału UraniaTV.