ASTROFESTIWAL 2019 pod patronatem "Uranii"

img

Po raz kolejny pod patronatem "Uranii" odbędzie się ASTROFESTIWAL. Impreza w ramach Święta Województwa Kujawsko-Pomorskiego została zaplanowana na 08 czerwca w Brodnicy. W programie znalazły się liczne atrakcje dla miłośników astronomii.

W plenerze brodnickiego zamku staną teleskopy kujawsko-pomorskich Astrobaz, za pomocą których będzie można prowadzić obserwacje Słońca, Księżyca w złączeniu z Regulusem oraz Jowisza tuż przed tegoroczną opozycją. Do Brodnicy przyjedzie też największy w Polsce mobilny teleskop słoneczny z obserwatorium w Truszczynach. Na imprezie będzie można zobaczyć też teleskopy własnoręcznie wykonane przez miłośników astronomii oraz członków PTMA.

Atrakcją dla najmłodszych będą z pewnością seanse w plenerowym planetarium "Syriusz" oraz zabawa na pokładzie dmuchanego promu kosmicznego "Columbia". ASTROFESTIWAL uświetnią - jak co roku - postaci z "Gwiezdnych Wojen", z którymi będzie można zrobić sobie pamiątkowe zdjęcia. Do wspólnej zabawy w "Kosmicznym studiu nagrań" zaprosi najmłodszych Tomasz Cebo. W programie imprezy znajdują się też warsztaty plastyczne pod hasłem: "Lubię tu być... na zielonym!".

Dla bardziej zaawansowanych miłośników astronomii organizatorzy ASTROFESTIWALU przygotowali cykl bogato ilustrowanych prelekcji autorstwa znanych i lubianych popularyzatorów astronomii. W pałacu Anny Wazówny będzie można zobaczyć i posłuchać m.in. o astrofotografii w Bieszczadach, obłokach srebrzystych, zaćmieniach Słońca, a także obejrzeć odcinki serialu dokumentalnego "Astronomia Niepodległa".

Na astrofestiwalowej scenie także nie zabraknie akcentów kosmicznych. Z koncertem muzyki elektronicznej wystąpi Krzysztof MARKUS Markiewicz, multimedialny show na telebimie pt. "Księżycowa odyseja" zaprezentują autorzy "Radia Planet i Komet" - Piotr Majewski i Jerzy Rafalski, zaś muzyczną gwiazdą wieczoru będzie Andrzej Piaseczny. ASTROFESTIWAL w Brodnicy 08 czerwca zaczyna się o godz. 16:00 i potrwa do północy. Wstęp wolny.

Swoje stoisko z literaturą popularnonaukową i egzemplarzami czasopisma zaprezentuje "Urania", pod patronatem której odbywa się tegoroczny ASTROFESTIWAL. Szczegółowy program imprezy znajduje się na stronie www.astrofestiwal.pl. Zapraszamy!