„Astronarium” nr 12 o polskim przemyśle kosmicznym

W najbliższą sobotę 17 października o godz. 17.30 zachęcamy do obejrzenia kolejnego odcinka cyklu programów telewizyjnych „Astronarium”. Tym razem tematem programu będzie przemysł kosmiczny w Polsce.

Kamery Telewizji Polskiej odwiedziły Centrum Badań Kosmicznych PAN, bez którego nie byłoby polskiego przemysłu kosmicznego, Politechnikę Warszawską, której studenci zbudowali satelitę PW-Sat i szykują kolejnego PW-Sat 2, firmę VIGO System S.A., której detektory podczerwieni zostały użyte przez NASA w łaziku marsjańskim Curiosity, a także firmę Bridge, która stworzyła edukacyjną aplikację rzeczywistości rozszerzonej dla Europejskiego Obserwatorium Południowego (ESO) przedstawiającą sieć radioteleskopów ALMA. W programie będzie też rozmowa z prof. Markiem Banaszkiewiczem, prezesem niedawno powstałej Polskiej Agencji Kosmicznej.

„Astronarium” jest cyklem programów telewizyjnych poświęconych astronomii i badaniom kosmosu. O ciekawych zagadnieniach i swoich osiągnięciach opowiadają polscy naukowcy pracujący w różnych instytucjach w kraju i za granicą.

Premiery kolejnych odcinków następują w soboty co dwa tygodnie w ogólnopolskim paśmie TVP Regionalna. W kolejnych dniach można oglądać powtórki, a dodatkowe misje są także na antenie TVP Bydgoszcz. Równolegle z premierowymi odcinkami drugiej serii, w TVP Polonia pokazywane są powtórki odcinków pierwszego sezonu „Astronarium”.