Astronarium nr 38 o zagadce grobu Mikołaja Kopernika

W roku 2005 ogłoszono odnalezienie szczątków Mikołaja Kopernika i zaprezentowano rekonstrukcję jego twarzy w starszym wieku. Jednak czy na pewno naukowcy znaleźli szczątki Kopernika? O badaniach grobu Kopernika opowiada najnowszy odcinek "Astronarium". Ogólnopolska premiera w środę o godz. 15:35 w TVP 3, powtórka o godz. 00:40, a potem na YouTube.

Postać Mikołaja Kopernika - największego polskiego astronomia - jest obecnie symbolem nie tylko w astronomii, czy nauce, ale także w niektórych innych dziedzinach. Naukowcy do dzisiaj spierają się niektóre kwestie związane z życiem Kopernika. Do takich tematów należy zagadka grobu Kopernika. Wiadomo, że został pochowany w katedrze we Fromborku. Ale czy rzeczywiście kilka lat temu udało się odnaleźć jego grób? Opowiedzą o tym naukowcy zaangażowani w badania związane z Kopernikiem.

„Astronarium” to seria popularnonaukowych programów o astronomii i kosmosie realizowanych we współpracy Polskiego Towarzystwa Astronomicznego i Telewizji Polskiej, przy wsparciu finansowym od Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Partnerem medialnym programu jest czasopismo i portal „Urania – Postępy Astronomii”. Zdjęcia realizowane są przez ekipę telewizyjną z TVP 3 Bydgoszcz.

Odcinek "Astronarium" nr 38