Astronarium nr 39 o brakujących barionach

Czy to możliwe, że brakuje nam kawałka Wszechświata, a materia, którą znamy najlepiej, gdzieś nam się zgubiła? Zagadka brakujących barionów będzie tematem najbliższego odcinka programu telewizyjnego "Astronarium". Premiera w środę o godz. 15:35 w TVP 3, powtórka o godz. 00:40, a potem na YouTube. "Urania" jest partnerem programu.

Tym razem w "Astronarium" dowiemy się o problemie jaki mają astronomowie z materią. Nie mogą doliczyć się jej w całości, trochę jej brakuje. I wcale nie chodzi tutaj o ciemną materię czy ciemną energię. Problem jest również ze zwykłą materią, taką która nas otacza dookoła, zwaną "materią barionową". Będzie też pokazane możliwe rozwiązanie zagadki i przyszły projekt kosmiczny ATHENA, który ma w tym pomóc, a w którym - mamy nadzieję - będzie brała udział Polska.

„Astronarium” to seria popularnonaukowych programów o astronomii i kosmosie realizowanych we współpracy Polskiego Towarzystwa Astronomicznego i Telewizji Polskiej, przy wsparciu finansowym od Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Partnerem medialnym programu jest czasopismo i portal „Urania – Postępy Astronomii”. Zdjęcia realizowane są przez ekipę telewizyjną z TVP 3 Bydgoszcz.

Zwiastun "Astronarium" nr 39