Astronarium nr 66 o Wielkim Wybuchu

Astronarium nr 66

Wielki Wybuch – moment, w którym wszystko się zaczęło. Wyrusz w podróż do początku czasu i przestrzeni w najnowszym odcinku „Astronarum”. Premiera w czwartek 9 sierpnia 2018 roku o godz. 17:00 i 20:30 w TVP 3, a potem na YouTube.

W tym odcinku dowiemy się, co naukowcy wiedzą na temat początków Wszechświata i w jaki sposób wiedza to pozwala lepiej zrozumieć kosmos, który widzimy obecnie wokół nas. Czy prawa fizyki załamują się w momencie Wielkiego Wybuchu? Jaki jest związek pomiędzy olbrzymim Wszechświatem a najdrobniejszymi elementami materii? Czy fizyka kwantowa i inne teorie potrafią to wyjaśnić? Rozmówcami będą specjaliści zajmujący się tymi zagadnieniami, m.in. ks. prof. Michał Heller i prof. Leszek Sokołowski.

„Astronarium” to seria popularnonaukowych programów telewizyjnych o astronomii i kosmosie. Prezentuje zagadki Wszechświata i naukowców, którzy je badają. Kamery programu odwiedzają różne instytuty naukowe w Polsce i poza granicami naszego kraju, pokazując najnowszą wiedzę o Wszechświecie, jaką dysponują współcześni astronomowie i fizycy.

Producentami programu są Polskie Towarzystwo Astronomiczne (PTA) oraz Telewizja Polska (TVP), a partnerem medialnym czasopismo i portal „Urania – Postępy Astronomii”. Dofinansowanie produkcji zapewnia Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.