Kosmiczny numer magazynu „Polska w Praktyce”

Magazyn "Polska w Praktyce" o kosmosie

Majowy numer magazynu „Polska w Praktyce”, wydawany przez Instytut Wolności, w całości poświęcony jest branży kosmicznej. W numerze wywiady i artykuły z osobami związanymi z polskim sektorem kosmicznym (np. z CBK PAN) oraz  rozmowa z Arturem B. Chmielewskim, polskim naukowcem i inżynierem pracującym w JPL/NASA.

Najnowszy magazyn „Polska w Praktyce” to 51 stron poświęconych kosmosowi. Znajdziemy w nim wywiady, np.: z byłym prezesem Polskiej Agencji Kosmicznej, dr hab. Grzegorzem Broną oraz z inżynierem Arturem B. Chmielewskim, polskim naukowcem i inżynierem pracującym w JPL/NASA. Ponadto jest siedem ciekawych artykułów na kosmiczne tematy, począwszy od górnictwa kosmicznego aż po zbudowanie osady pozaziemskiej. Dodatkowo jest dział Rekomendacje obejmujący najciekawsze książki popularnonaukowe czy filmy (seriale) dotyczące kosmosu.

Spis treści:

1. Małgorzata Gorol: Dlaczego kosmos?;
  2. Rozmowa z dr. hab. Grzegorzem Broną, byłym szefem Polskiej Agencji Kosmicznej – Kosmos na siebie zarabia i to sporo;
  3. Paweł Ziemnicki: Wielka kosmiczna szachownica. Kto się liczy w astropolityce?;
  4. Kamil Muzyka: Obywatel Marsjanin? Niuanse prawa nie z tej Ziemi;
  5. Gordon Wasilewski: Gorączka wody. Jak będzie wyglądało kosmiczne górnictwo?;
  6. Dr Jacek Raubo: Satelitarne (nie)bezpieczeństwo;
  7. Rozmowa z Arturem B. Chmielewskim, naukowcem i inżynierem NASA – Jak NASA szuka życia poza Ziemią?;
  8. Ewelina Zambrzycka-Kościelnicka: M1 na Marsie. Jak zbudować osadę pozaziemską; Komentarz dr Natalia Zalewska;
  9. Dr Adam Zadrożny: Sztuczna inteligencja pomaga poznawać Wszechświat;
  10. Rekomendacje.

Magazyn dostępny jest nieodpłatnie w pliku pdf.

Źródło: Magazyn „Polska w Praktyce”.