Co można robić po astronomii? - ścieżki zawodowe absolwentów UMK

Ścieżk izawodowe absolwentów UMK
Jesteście uczniami szkoły średniej i w tym roku zdajecie maturę? Może niektórzy z Was rozważają studiowanie astronomii, ale nie są pewni czy warto. Aby pomóc w decyzji, Centrum Astronomii UMK przedstawiło na swojej stronie internetowej co aktualnie robi zawodowo kilkunastu absolwentów, którzy kończyli studia w ostatnich latach.

Centrum Astronomii UMK przygotowało zestawienie przedstawiające co robią niektórzy z absolwentów astronomii, którzy ukończyli Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu. Pracują zarówno w Polsce, jak i na świecie, zarówno w astronomii, jak i innych dziedzinach.

"Wielu młodych ludzi zastanawia się, gdzie znajdę zatrudnienie po astronomii. Na specjalne życzenie studentów powstała strona opisująca losy zawodowe absolwentów astronomii Wydziału Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, którzy wyruszyli w świat i znaleźli swoje miejsce. Będziemy też przedstawiać kolejnych naszych absolwentów, którzy chcą podzielić się swoją karierą zawodową. Zachęcam do kontaktu pod adresem annan@astro.umk.pl" mówi dr Anna Bartkiewicz z Centrum Astronomii UMK.

Jeśli jesteście uczniami szkół średnich i zastanawiacie się czy warto studiować na astronomię - zachęcamy do zerknięcia na tę stronę.

Dodatkowa podpowiedź od "Uranii": jeśli fascynuje Was astronomia, to zdecydowanie warto iść na studia astronomiczne. Polecamy! Natomiast aby uniknąć rozczarowań, warto też uzmysłowić sobie, że astronomia to nie tylko piękne zdjęcia kosmosu, ale także dużo fizyki i matematyki.

P.S. Jeśli znacie podobne zestawienia z innych polskich uczelni, dajcie nam znać.

Źródło: Centrum Astronomii UMK

Po lewej: radioteleskop RT32 w obserwatorium astronomicznym w Piwnicach koło Torunia. Po prawej: zdjęcia kilkunastu absolwentów astronomii, których ścieżki zawodowe przedstawiono na stronie internetowej Centrum Astronomii UMK. Źródło: Centrum Astronomii UMK.