Dwa miliony wyświetleń "Astronarium" na YouTube

Astronarium

Telewizyjny serial popularnonaukowy „Astronarium” jest coraz popularniejszy także w internecie. Łączna liczba wyświetleń odcinków programu dostępnych w serwisie YouTube przekroczyła w styczniu dwa miliony. „Urania” jest partnerem programu.

Na oficjalnym youtubowym kanale „Astronarium”, dostępnym pod adresem www.youtube.com/AstronariumPL, znajduje się już ponad pięćdziesiąt odcinków programu. Zwiększa się też ciągle zasięg internetowej widowni, do której program dociera. Licznik wyświetleń przekroczył pierwszy milion w połowie października ubiegłego roku, a osiągnięcie drugiego miliona nastąpiło 9 stycznia 2018 roku.

Astronarium” opowiada o astronomii i badaniach kosmosu. Przedstawia najnowsze odkrycia i bieżący stan wiedzy o Wszechświecie. O tajemnicach Wszechświata widzom opowiadają zawodowi astronomowie pracujących w polskich i zagranicznych placówkach naukowych. Pokazywane są też różne ośrodki badawcze w całym kraju oraz polski wkład w światową astronomię.

Program „Astronarium” jest produkowany na potrzeby anten telewizyjnych, na których wiele z odcinków osiągnęło samodzielnie skumulowany zasięg co najmniej miliona widzów, według parametru RCH dla emisji premierowej i powtórkowych, w badaniach oglądalności widowni telewizyjnej.

Cykl „Astronarium” jest emitowany na kanałach TVP 3 oraz TVP Polonia, a także na różnych regionalnych kanałach Telewizji Polskiej. Obecnie premiery nowych odcinków następują co dwa tygodnie w soboty na antenie TVP 3 o godz. 8:05, a powtórki w środy w TVP 3 o godz. 15:35 i 00:40. Powtórki odcinków można też oglądać w środy w TVP Polonia.

Producentami programu są wspólnie Polskie Towarzystwo Astronomiczne (PTA) oraz Telewizja Polska (TVP). Zdjęcia realizowane są przez zespół z TVP Bydgoszcz. Dofinansowanie produkcji zapewnia Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego (MNiSW). Z kolei partnerem programu jest czasopismo i portal „Urania – Postępy Astronomii”.

Oficjalna witryna „Astronarium” ma adres www.astronarium.pl.