Dziś NASA ogłosi wybór astronautów misji Artemis II

Artemis 2 - astronauci

Uwaga: dziś, 3 kwietnia, NASA przedstawi astronautów misji Artemis II, którzy wyruszą w podróż na orbitę Księżyca.

NASA i Kanadyjska Agencja Kosmiczna CSA w Houston w poniedziałek 3 kwietnia o 11.00 czasu wschodniego EDT (w Polsce o godzinie 17.00) ogłoszą wybór i przedstawią nam czterech astronautów, którzy wyruszą w prawdziwą podróż wokół Księżyca na pokładzie statku kosmicznego Orion. Misja Artemis II ma być pierwszym testem lotów załogowych na drodze do ustanowienia długoterminowej obecności ludzi na powierzchni Księżyca. Finałowa czwórka zostanie wybrana spośród 18 astronautów przeszkolonych już do lotu na Księżyc. Zgodnie z planem lot Artemis II odbędzie się już w 2024 roku.

Podczas trwającej około 10 dni misji NASA planuje przetestować systemy podtrzymywania życia na statku kosmicznym Orion oraz możliwości i metody niezbędne do życia i pracy w tzw. głębokim kosmosie. W skład załogi wejdzie trzech astronautów NASA i jeden astronauta CSA, co ma bezpośrednio odnosić się do zaangażowania obu agencji w międzynarodowy program Artemis. Misja Artemis II ma bazować na udanym teście lotu Artemis I, podczas którego wyniesiono w kosmos statek Orion jeszcze bez załogi, by przetestować jego systemy, nim astronauci polecą na jego pokładzie podczas misji na Księżyc.

Dzisiejsze wydarzenie będzie transmitowane przez Telewizję NASA, aplikację NASA oraz stronę internetową agencji.