Księżyc w prezencie od CNK na Dzień Dziecka

Instalacja artystyczna - Księżyc

Centrum Nauki Kopernik oraz Planetarium Niebo Kopernika w Warszawie spełniają dziecięce marzenia o dotknięciu srebrzystej tarczy Księżyca czy o zostaniu astronautą oraz o postawieniu stopy na Srebnym Globie. Wspólnie z BBC Earth od 30 maja do 1 czerwca 2019 r. CNK podaruje wszystkim małym i dużym dzieciom…. Księżyc!

Przez 3 dni, od 30 maja do 2 czerwca na scenie przed planetarium oglądać będzie można instalację artystyczną autorstwa Luke’a Jerrama – „Museum of the Moon”. Unoszący się w powietrzu siedmiometrowy księżyc, specjalnie dla małych i dużych dzieci rozświetli w parku przy planetarium nocne niebo.

Wydarzenie startuje 30 maja br. o godz. 19:00 w ramach Wieczory dla dorosłych – W co się bawić. O godz. 21.30 nastąpi oficjalne odsłonięcie „księżyca” czyli premiera instalacji artystycznej autorstwa Luke’a Jerrama „Museum of the Moon”.

Więcej informacji o Museum of the Moon.

Czwartkowy wieczór to czas tylko dla pełnoletnich, który przypomni, że zabawa i dziecięce marzenia, to coś do czego każdy powinien wracać.

Unoszący się w powietrzu siedmiometrowy Księżyc, rozświetli nocne niebo nad Warszawą. Jego powierzchnia została odwzorowana na podstawie szczegółowego zdjęcia NASA w przybliżonej skali 1: 500 000. Każdy centymetr sfery to 5 km powierzchni prawdziwego Srebrnego Globu!

CNK zaprasza, aby przyjść i zachwyć się oraz zrobić sobie zdjęcie z Księżycem w tle. Na Instagramie opublikowano już ponad 20 000 fotografii z #MuseumOfTheMoon!

Instalacja dostępna będzie przez 3 dni – od wieczora 30 maja do 2 czerwca. Jest to tylko przedsmak księżycowych atrakcji, które czekają na odwiedzających CNK tego lata. Znacznie więcej będzie działo się w lipcu, kiedy CNK będzie świętować 50. rocznicę lądowania misji Apollo 11 na Księżycu właśnie!

Ale to nie koniec atrakcji związanych z Księżycem.

Księżyc będzie doskonale widoczny nie tylko po zmroku, ale także w środku dnia. Oglądanie instalacji można połączyć z wizytą w planetarium, gdzie z okazji Międzynarodowego Dnia Dziecka 1 i 2 czerwca królować będzie repertuar dla najmłodszych.

W tych dniach będzie miał miejsce koncert dla dzieci pt. Wyprawa na Księżyc (początek o godz. 14:00). Będzie to muzyczno-astronomiczne spotkanie w planetarium, w czasie którego dzieci poznają tajniki tej pierwszej i jedynej dotąd załogowej wyprawy na naszego naturalnego satelitę.

Będzie można zobaczyć m.in. jak przygotowywali się do wyprawy astronauci, kto pierwszy postawił nogę na Srebrnym Globie i co tam zobaczył. Ponadto uczestnicy koncertu odwiedzą także księżyce innych planet. Wyprawie towarzyszyć będzie muzyka m.in. J.S. Bacha, W.A. Mozarta, Fr. Chopina, G. Verdiego i E. Morricone (Repertuar: Jan Sebastian Bach: Preludium C-dur z I-tomu „Das Wohltemperierte Klavier”, Wolfgang Amadeusz Mozart: Bułeczka z masełkiem, Ennio Morricone: Misja).

Zaś o godz. 21:30 CNK i Planetarium Niebo Kopernika zapraszają wszystkich, zarówno małych, jak i dużych na Księżyc w prezencie – Dzień Dziecka.

Wszystkie atrakcje są biletowane.

Źródło: CNK