Piknik Naukowy Online startuje 9 maja

Piknik Naukowy Online

24. Piknik Naukowy Polskiego Radia i Centrum Nauki Kopernik został odwołany przez Organizatorów w związku ze światową sytuacją epidemiologiczną. Ale życie nie lubi próżni i w ten sposób narodził się I Piknik Naukowy Online. Startuje on 9 maja o godzinie 11.00.

Największa plenerowa impreza naukowa w Europie z powodu pandemii COVID-19 musiała przenieść się do Internetu. Piknik Naukowy Polskiego Radia i Centrum Nauki Kopernik w wersji online pełen będzie fascynujących opowieści, wizyt u naukowców oraz prezentacji eksperymentów nadesłanych przez ludzi nauki z Polski i ze świata. Nowością wynikającą z przeniesienia wydarzenia do sieci będzie to, że uczestnicy – również ci najmłodsi – także będą mogli prezentować swoje naukowe dokonania w komentarzach na profilach organizatorów w mediach społecznościowych.

Wydarzenie tradycyjnie rozpocznie się o godzinie 11.00. Z parku przy Centrum Nauki Kopernik Patryk Kuniszewicz, dziennikarz radiowej Czwórki, i Oskar Wojtynowski, popularyzator nauki z Centrum Nauki Kopernik, powitają wszystkich uczestników i zaproszą do wspólnego naukowego świętowania! Aby dołączyć do wirtualnej przygody ze światem nauki, wystarczy dołączyć się do imprezy poprzez media społecznościowe Centrum Nauki Kopernik i Polskiego Radia.

Piknik Naukowy Online to ponad pięćdziesiąt filmów wideo przesłanych przez wystawców zaproszonych do udziału w 2020 roku oraz komentarze na żywo prowadzących i gości spontanicznie przybywających na kocyk przed Centrum Nauki Kopernik.

Prezentowane 9 maja filmy podzielone zostały na jedenaście bloków tematycznych, m.in. „Podróże”, „Klimat i my”, „Strefa przyszłości”, „Eksperymenty”, "„Zrób to sam”, „Strefa zdrowia”, „Strefa rodziny”, „Strefa cywilizacji”, „Strefa astro” oraz wizyty w zaprzyjaźnionych uczelniach i instytucjach, w tym m.in. w Akademii Górniczo-Hutniczej, na Uniwersytecie Warszawskim, na Politechnice Śląskiej, w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, w Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie, w Muzeum Sportu i Turystyki, w Miejskim Ogrodzie Zoologicznym w Warszawie czy w Muzeum Azji i Pacyfiku oraz w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych. Będzie też niespodzianka przygotowana przez gościa z Korei Południowej.

Tematem przewodnim Pikniku Naukowego Online jest KLIMAT. Będzie dużo o klimacie oraz będzie dużo wydarzeń i niespodzianek w pozytywnym klimacie. Bo klimat jest  najważniejszy!

Udział w Pikniku Naukowym Online potwierdziło wiele instytucji i organizacji ze świata nauki i kultury, m.in. Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Polska Akademia Nauk, Poltransplant, Fundacja Marsz dla Nauki, Stowarzyszenie Robisz.to, Smart Kids Planet, Centrum Wspierania Rodzin, Centrum Nauki Leonardo da Vinci, Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie, Muzeum Sportu i Turystyki, Miejski Ogród Zoologiczny w Warszawie, Kanał Elbląski czy Muzeum Azji i Pacyfiku.

Uczestnicy wydarzenia dowiedzą się m.in. na czym polega ozonowanie i jak zrobić ul oraz poznają papier, który ratuje pszczoły. Wśród prezentowanych doświadczeń znajdą się też eksperymenty z wykorzystaniem światła, wody i… suszarki, przeprowadzone przez Magistra Sprężynkę, ulubieńca najmłodszych słuchaczy Polskiego Radia Dzieciom.

Na krótkie spacery w otoczeniu natury uczestników wydarzenia zabierze również Patryk Kuniszewicz, który opowie m.in. o walce przyrody z szalejącymi żywiołami i konsekwencjami zmian klimatycznych.

Organizatorzy wydarzenia zachęcają do wykonywania własnych doświadczeń i dzielenia się nimi w komentarzach. Wszystko z zachowaniem nieodłącznych atrybutów eksperymentowania, czyli maseczek i rękawiczek, które w laboratoriach są zawsze obowiązkowe!

Miłośników kosmosu może zainteresować „Strefa astro”, która staruje o godz. 14.32. Jest to blok 10, w którym będą prezentowały się Centrum Badań Kosmicznych PAN i Klub Astronomiczny Almukantarat.

Ramówka Pikniku Naukowego Online jest  do obejrzenia na profilu fb Centrum Nauki Kopernik oraz poniżej.

Źródło: Polskie Radio, Centrum Nauki Kopernik