Planetoidę nazwano nazwiskiem polskiego studenta z Krakowa

Orbita planetoidy (376574) Michalkusiak
Student Uniwersytetu Jagiellońskiego, Michał Kusiak, został uhonorowany przez Międzynarodową Unię Astronomiczną (IAU) swoją "własną" planetoidę. 16 stycznia 2014 r. ogłoszono nadanie nazwy dla planetoidy (376574) Michalkusiak. Michał jest współpracownikiem Uranii.

Obiekt oznaczony jako (376574) 2013 PA16 został odkryty w 2007 roku przez Rafaela Ferrando z obserwatorium Pla D'Arguines w Castellon. W 2013 roku ponownie  dostrzegł go polski miłośnik astronomii Rafał Reszelewski, co pozwoliło na wyznaczenie orbity. Planetoida należy do pasa głównego, jej okres obiegu dookoła Słońca wynosi 3,84 roku, ma średnicę szacowaną na około 1,7 kilometra.

Decyzję o nazwaniu planetoidy (376574) Michalkusiak Międzynarodowa Unia Astronomiczna ogłosiła w swoim biuletynie Minor Planet Circular z 16 stycznia 2014 r. W uzasadnieniu wskazano na zaangażowanie Kusiaka w popularyzację astronomii oraz odkrycie ponad 150 komet. Oto cytat fragmentu z uzasadnieniem IAU:

(376574) Michalkusiak = 2013 PA16
Michal Kusiak (b. 1986) is an extraordinary popularizer of astronomy in Poland. He discovered more than 150 comets on images taken by the SOHO spacecraft, as well as a number of minor planets. Name proposed by R. Reszelewski.

Michał Kusiak pochodzi z Żywca, a obecnie studiuje w Krajowie na Uniwersytecie Jagiellońskim. Pierwszą kometę odkrył w 2007 roku, gdy miał 21 lat. Było to spełnienie marzeń z młodszych lat, gdy podziwiał na niebie komety Hyakutake i Hale-Bopp i zapragnął odkryć nieznany obiekt kosmosie. Odkrycia dokonał biorąc udział w międzynarodowym projekcie SOHO Sungrazing Comets. W projekcie tym odkrył także m.in. kometę SOHO numer 2000., a łącznie ma na swoim koncie 151 odkrytych komet. Obecnie współpracuje z astronomem amatorem Michałem Żołnowskim, z którym razem poszukują planetoid. Liczą na odkrycia wielu nowych obiektów - zgłosili 1100 kandydatek na nieznane wcześniej planetoidy, z których część przypuszczalnie zostanie potwierdzona jako nowe obiekty.

Z kolei Rafał Reszelewski swoją pierwszą kometę odkrył, gdy miał 13 lat. Obecnie próbuje swoich ich w poszukiwaniach planetoid - jak widać, z dobrym skutkiem.

W "Uranii" nr 6/2013 można przeczytać artykuł Michała Kusiaka pt. "Reqiuem dla ISON: lecą następne..."