Radomska Astrobaza cieszy się dużą frekwencją

Astrobaza w Radomiu
Mimo tego, że przez ostatnie dwa miesiące mieliśmy wakacje - Astrobaza w Radomiu cieszyła się dużym zainteresowaniem. W sumie w lipcu i sierpniu Astrobazę Radom odwiedziło łącznie blisko 1000 osób!

Obserwatorium Astronomiczne znajdujące się w Radomiu powstało dzięki projektowi Budżetu Obywatelskiego. Projekt kosztował łącznie około 700 tys. złotych. Inicjatorami pomysłu byli: Karol Klimowicz, Jakub Krajewski, Joanna Szymańska oraz Maciej Stępnikowski. Astrobaza została wybudowana na placu Szkoły Podstawowej numer 17 przy ulicy Wierzbickiej w Radomiu.

Na wyposażeniu Obserwatorium znajduje się główny teleskop Meade LX600 14" f/8 oraz kilka innych, mniejszych:

- Sky-Watcher Dobson GoTo 10"
- Sky-Watcher Dobson GoTo 8"
- Sky-Watcher BKP15075EQ3-2
- Teleskop słoneczny Coronado PST 40/400

Astrobaza otwarta jest dla zainteresowanych w ciągu dnia, jak również w warunkach dobrej widoczności wieczorami oraz w godzinach nocnych, w szczególności w trakcie ważnych zjawisk astronomicznych (koniunkcje i tranzyty planet, maksima meteorów i inne).

Harmonogram pracy obserwatorium jest zamieszczany na stronie internetowej www.astrobaza.radom.pl i dedykowany różnym grupom odbiorców – uczniom szkół podstawowych, gimnazjów, jak i szkół ponadgimnazjalnych.

Nauczyciele fizyki radomskich szkół mają możliwość przeprowadzania własnych zajęć ze swoimi uczniami w budynku obserwatorium zarówno w ciągu dnia, jak i wieczorami.

Źródło: astrobaza.radom.pl